Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Into the light

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• [Oordeel] Into the light

Zaterdag de nieuwe Tamron 17-28 2.8 voor Sony E-mount ontvangen, dus eergisteren meteen even gaan testen.
    Zoals steeds worden jullie opmerkingen enorm op prijs gesteld. Ik leer er namelijk ongelooflijk veel van.
    Alvast bedankt voor het bekijken en beoordelen van de foto.

https://www.instagram.com/tom.vdpoel/

Re: Into the light

De agressieve rode invloed in de ruime blauwe lucht is contrastrijk en indrukwekkend. Als het de bedoeling is om de industrie in dialoog te plaatsen met de natuurlijke lucht vind ik dit geslaagd ? De horizon verdient wel ietsje meer aandacht, zou deze samen met de andere aanwezige elementen rechtzetten. Goed werk Tom.
    Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Comment

Voor mij te heftige kleuren tegen een te donkere voorgrond.
      Links teveel leegte in vergelijking met rechts, meer evenwicht in de foto brengen.
      Een stand dichter bij die industrie had beter geweest voor het maken van uw compositie, alles lijkt nu te klein en zijn er geen details te herkennen.
      Opletten voor lens vertekening.
      Goed initiatief in elk geval, maar de techniek moet nog een beetje bijgeschaafd worden.
      Last edited by Red Falcon; 25 juli 2019, 08:44.

Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
      Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

Comment

Bedankt voor jullie reacties. Zoals je kan zien, heb ik nog veel te leren, en daar helpen jullie reacties zeker bij.

G.R. het was inderdaad de bedoeling om een symboliek weer te geven met dit beeld. De weg die de scheidingslijn vormt tussen de natuur links, en de industrie rechts. De fel rode lucht (die trouwens niet bijgekleurd is, hij was echt zo rood), waar de luchtvervuiling van de industrie waarschijnlijk voor wat tussen zit. En dan de weg die loopt naar het licht (hoop) in de verte. Dus hopelijk kunnen we deze twee werelden ooit verzoenen, want ze zijn beide nodig. De horizon zou recht moeten staan (met waterpas ook ter plaatse nagekeken), maar het land loopt daar naar rechts toe op. Ik probeer dit visueel nog wat te verbeteren.

Red Falcon, de voorgrond is inderdaad te donker. Als ik op mijn monitor thuis keek leek hij goed, maar hier op het werk en op de iPhone is hij inderdaad te donker. Ik zal mijn monitor thuis eens beter moeten afregelen. Ik ga dit weekend een weekendje weg, maar zal daarna wel eens een up plaatsen. Ik volg ook uw opmerkingen ivm de compositie, maar zoals hierboven gezegd had ik dus iets anders in gedachte. Vervormingen van de lens zijn inderdaad ook nog wel een beetje een probleem. Ik heb er al manueel aan gesleuteld, maar de lenscorrecties voor deze lens zitten nog niet in LR. Verder is het de eerste keer dat ik een groothoek gebruik, dus ook daar zit nog een leercurve. Ik zal mij nog eens goed moeten inlezen.

Nogmaals, hartelijk bedankt voor de opmerkingen.
        https://www.instagram.com/tom.vdpoel/

Comment

De kleuren zijn inderdaad een beetje heftig, maar ik ben tegenwoordig wat meer ruimdenkend, en vind dat een foto persé niet altijd natuurgetrouw hoeft te zijn.
          Als het een artistiek doel heeft, is daar niets mis mee. Zorg wel dat je publiek niet twijfelt aan je artistieke bedoelingen.
          Ik zie wel dat je hebt geprobeerd om licht en donker wat op te halen. Te zien aan de donkere halo rond de mast. (kan ook teveel clarity zijn)
          Aan je monitor mankeert echt niets , want ik zie ook detail in de donkere delen.
          Vermoedelijk zit er zelfs genoeg in de raw om op een virtuele copie (in LR) , meer belichting te geven, en dan blenden. (kind kan de was doen tegenwoordig)
          Nog beter is natuurlijk om ter plaatste verschillende belichtingen te maken. MET statief uiteraard.
          Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

Vriendelijke groeten, Johan

Comment

Weet je Tom, overleggen met jezelf als je een foto neemt.
            Ik bedoel daarmee verschillende composities in nemen en een beetje in of uit zoomen.
            Kort gezegd, koppeke erbij houden.
            Hetzelfde bij het werken met LR of PS, proberen, effe iets anders doen en dan weer bekijken, weer overleggen met jezelf dus.
            Niet te snel willen gaan en geduld oefenen en je zult zien, je gaat stelselmatig vanzelf verbeteren gewoon omdat je kritischer gaat worden.
            Suc6 en blijven posten vooral.

Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
            Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

Comment

Mooie lucht en compositie, al vind ik dat je bij heel donkere voorgronden best van die regel van derden mag afwijken en die lekker laag mag plaatsen om meer ruimte te geven aan de mooie lucht. Fijn beeld.
              Grt, Ingrid.
              Ingrid Vekemans Photography
              Kleinschalige Fotografieworkshops, Fotosafari's en Privé Coaching
              http://www.ingridvekemans.com

Comment

Ik denk dat er al heel wat wijze raad gegeven is en daar kan je mee aan de slag. Keep going
                https://www.behance.net/Lynx1966

Comment

Schitterend beeld Tom ! En dat v e testje :-)
                  Grtn Thierry

Comment

Ik volg bovenstaande raadgevingen. Kan de foto wel smaken

Comment

Mooie opname, ik zou een flink stuk voorgrond weghalen
                      bedankt om te kijken of te reageren, frans !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door IngridVekemansPhoto Bekijk bericht
                        Mooie lucht en compositie, al vind ik dat je bij heel donkere voorgronden best van die regel van derden mag afwijken en die lekker laag mag plaatsen om meer ruimte te geven aan de mooie lucht. Fijn beeld.
                        Grt, Ingrid.
                        Net wat ik er ook van vind

grts
                        Sieg
                        Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                          Net wat ik er ook van vind
                          grts
                          Sieg
                          Ik volg. Verder lekkere kleuren.