Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Besten,
Vooreerst mijn dank voor jullie interesse en de tijd te nemen om commentaar te leveren. Elke inbreng is een bouwsteen om beter werk af te leveren in de toekomst.
bouk : ik ben naar LR gaan kijken en zoals ik dacht : dit beeld heb ik niet verscherpt. Enkel de standaard automatische verscherping van LR (25) heb ik laten staan. Ik weet niet over welke witte vlekjes je het specifiek hebt, mogelijks gaat het om de rondvliegende pollen. Op sommige plaatsen lagen ze centimeters dik. Door in detail nog eens te kijken heb ik wel een vlek gevonden in de lucht rechts van de kerk.
blauwzwart : onder wou ik de weerkaatsing van het beeld in het water behouden (heb daar het contrast verhoogd om de reflexie beter zichtbaar te maken; misschien de oorzaak van die witte vlekken ?) . Inderdaad staat er wat teveel op het beeld, maar om zowel de kerk als de beelden samen te krijgen, was dit standpunt het beste dat ik kon innemen (na 3 keer de toer te hebben gedaan).
bedankt allen.
een compositie is iets wat je zelf kiest, keuze wordt bewust gemaakt door het inzicht van de fotograaf die de omstandigheden het beste kan inschatten.Het is niet moeilijk achteraf te zeggen ik zou dit of dat. Er waren twee beroemde schilders één was Vincent van Gogh de andere stond in zijn nabijheid het zelfde landschap te schilderen allebei hadden een ander schilderij. Zijn tijdgenoten vonden het maar niets en toch is juist die één van de beroemdste schilderijen waar duizenden mensen van over gans de wereld naar komen kijken.Zo zie je smaken verschillen daarom over compositie kan je eigelijk niets zinnig zeggen
Comment