Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Klaproos x3
Collapse
X
-
-
Re: Klaproos x3
Ik hou van mooie verzadigde kleuren, maar hier is het net iets van het goeie teveel.
Comment
-
vriendelijke groeten, Sien
Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !
Comment
-
-
Ik moet hier volgen hoor
Als je de deelhistogrammen (RGB) bekijkt Sien dan zal je zien dat er clipping is in het rode deelhistogram (Er is een piek aan de rechterkant)
Dwz dat je camera de meting voor Rood niet correct heeft kunnen doen - je zit buiten de maximum waarde 255 voor rood
De echte kleur is een samenvoeging van de componenten R, G en B - maar op bepaalde delen werd de meetwaarde voor rood afgetopt op 255.
Daardoor kan de exacte kleur niet meer worden weergegeven.
Om het simpel te zeggen is de deelcomponent rood op sommige plaatsen uitgebrand
Het lijkt me niet dat je dit in nabewerking goed krijgt - tenzij dit een gevolg is van bewerking en het rode deelhistogram van de Raw deze clipping niet vertoont
PeterLast edited by blauwzwart; 12 mei 2019, 22:19.mijn website : klik
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door blauwzwart Bekijk berichtIk moet hier volgen hoor
Als je de deelhistogrammen (RGB) bekijkt Sien dan zal je zien dat er clipping is in het rode deelhistogram (Er is een piek aan de rechterkant)
Dwz dat je camera de meting voor Rood niet correct heeft kunnen doen - je zit buiten de maximum waarde 255 voor rood
De echte kleur is een samenvoeging van de componenten R, G en B - maar op bepaalde delen werd de meetwaarde voor rood afgetopt op 255.
Daardoor kan de exacte kleur niet meer worden weergegeven.
Om het simpel te zeggen is de deelcomponent rood op sommige plaatsen uitgebrand
Het lijkt me niet dat je dit in nabewerking goed krijgt - tenzij dit een gevolg is van bewerking en het rode deelhistogram van de Raw deze clipping niet vertoont
Peter
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bommasien Bekijk berichtBedankt voor de reacties, de eensgezindheid hier doet me besluiten dat de Orton-methode hier niet werkt.Kunst is genieten - genieten is een kunst !
Comment
Comment