dank om te kijken
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
The old railway
Collapse
X
-
Labels: Geen
-
-
Re: The old railway
De Opaalkust is voor mij net te ver weg om in 1 dag heen en weer te rijden en ook nog voldoende tijd over te hebben om te fotograferen.
Over de foto: Mooie foto met een heel winters karakter. Het stilstaande water kan makkelijk doorgaan voor sneeuw en de kleding van de fotograaf doet de rest.
De sterke lijnen van de rails leiden onherroepelijk naar het betonLast edited by olivetti; 11 december 2018, 11:48.
Comment
-
-
Knappe opname met veel diepte
Door je gekozen omzetting lijkt het wel alsof je in de sneeuw wandelt Patrick
grts
SiegVoor meer foto's ; www.sieg.be
Comment
-
-
Heel mooi en hoe je samen met het spoor naar de bunker wordt geleid.
Verstuurd vanaf mijn SM-T819 met Tapatalkhttp://www.photo-patricske.be
Panasonic FZ18, Canon 50D, Canon 6D, Canon EOS R, ..... veel en veel meer zie hier
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door muesli Bekijk berichtWeer een hele mooie! Prachtig hoe de kijker langs het spoor naar die stenen constructie geleid wordt en mooi bijpassende lucht.
Waarvoor diende dit eigenlijk?
grts,
Raf.
Bij laagwater kan je zelfs over de restanten van de sporen dieper in zee wandelen tot aan de vestigingen van het fort in de zee zoals ik nu heb gedaan
Aan de andere kant van Boulogne sur Mer ligt de evenbeeld van dit fort, het Fort de l’Heure. Daar prijken de restanten van het fort zelf bij hoogtij fier boven het water uit maar is er geen vesting tegen de rotswanden. Dit laatste is net wat het fort de la pointe de la crèche en mer zo bijzonder maakt.
Tijdens de Eerste Wereldoorlog is het fort operationeel om de haven te verdedigen die een strategische rol speelt in de aanvoer en evacuatie van de gewonden.
Tijdens de Slag om Frankrijk ,2 de wereldoorlog is het fort het toneel van hevige gevechten. De batterij wordt vervolgens geleid door luitenant Rene de Forton. op 23 mei 1940, wordt de batterij bezet door tanks .
Vandaag maakt de site deel uit van het Conservatoire du Littoral en de Fort La Crèche Association (AFLC)
Comment
-
Heel mooi Patrick! Interessante feedback over de site.
Comment
-
-
-
ik volg al de lovende commentaren van de voorgangers...knap beeld en ook interessant om weten...
Groetjes
Freddy
Comment
Comment