Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Voor mij geen "donkere" foto hoor.
'k Vind de belichting zeer goed; schaduwen en middentonen komen goed tot hun recht.
Zelf durf ik verder gaan met de highlights maar dat is persoonlijk en vaak krijg je dan de opmerking dat het niet "natuurlijk" meer is: wat dat dan ook moge wezen en waarom jouw visie per sé moet overkomen met de zgn werkelijkheid.
Perfecte z/w foto, ik zou een stapje meer naar rechts gedaan hebben en van de ondergrond er een stukje afdoen. Dan word je van links naar het midden te foto ingetrokken tot aan de horizon.
Ik vind 'm wel goed zoals i is. Het donkere van onderen en boven geeft het een mooi kader. Als ik toch iets zou doen, zou ik ook de highlights iets oplichten zoals ook TCF suggereert.
Mooie en diepe compo die, met al zijn structuren en lijnen doorheen de leegte, volledig tot zijn recht komt in deze omzetting.
De structuren in de wolkenlucht en de overgang naar het donker natuurlijk bovenkader maken deze zwart-witopname echt af.
Bijsnijden aan deze foto zou ik liever niet doen. De hooglichten kan maar is misschien een kwestie van smaak. Ik vind dat de foto nu een soort berusting uitstraalt en denk dat meer accenten dan weer een ander beeld zullen geven.
Comment