Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Zip Code
Collapse
X
-
-
Re: Zip Code
Niet een klein beetje overdreven met het bewerken van de lucht?
Een simpel recht aan recht toe compositie maar zeker mooi.
Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.
-
Knappe opname met enorm veel depte
De bewerking van de wolken is kwestie van smaak, voor mij kan het wel
Trouwens de gehele foto is redelijk fors aangezet qua kleuren
grts
SiegVoor meer foto's ; www.sieg.be
Comment
-
-
Knap werk en hier zit ook een schitterend zwart wit beeld in verborgen denk ik.
Comment
-
Bovenstaande commentaren gaan overwegend over de kleuren en de compo. Over de compositie is blijkbaar iedereen het eens en hoef ik geen verdere toelichting te geven.
De kleuren daarentegen
Het contrast is iets opgeschroefd en dit maakt dat de kleuren iets meer er uit springen dan in het origineel. Er is niet zot met de schuivertjes gedaan en de in het oog springende flashy blauw, rood en geel zit ook in het originele beeld. De oorzaak vind je terug in het moment waarop de foto werd genomen. Dit was het moment dat de middagzon plotseling door de wolken brak en voor zulk een kleurenpracht zorgde. Ik besef ten volle dat dit voor een umheimlich gevoel zorgt, en zelfs misschien iets of wat onnatuurlijk, maar het vertolkt wel het gevoel van dat moment.
Ik ga ervan uit dat de commentaren over 'de wolken' betrekking hebben tot het blauw achter de wolken. Aan de eigenlijke wolken is quasi niets bewerkt buiten een ND filter over 1/5de van de foto.
Bedankt voor de commentaren.
Mvg,
Tjerri
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door K.photo Bekijk berichtKnap werk en hier zit ook een schitterend zwart wit beeld in verborgen denk ik.bedankt om te kijken of te reageren, frans !
Comment
-
-
Comment