Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Vorige week eens een (vroege) workshop gedaan met Bart Heirweg op De Teut.
Was er zelf nog nooit geweest, dus dat maakt het allemaal wat moeilijker. We hadden wel het geluk dat er redelijk wat mist bleef hangen.
Zeer knappe plaat Steef. wat een sfeer en dat licht van de zon, wauw. Voor mij had hij ook mooi geweest zonder de voorste boom die mi wat teveel aandacht vraagt maar dat is persoonlijk en er zullen er zeker zijn die dat net een toegevoegde waarde vinden
Schitterende sfeer en kleuren. En natuurlijk moet je blij zijn als je er op zo'n moment staat.
Ik weet dat ik de woede op mijn hals haal van de eerder respondenten, maar ik vind de 3 boompjes juist teveel.
Een hele mooie compositie, zeker met deze voorgrond.
Mooie kleuren in deze opname en veel sfeer .
Of de zon zelf er in deze opname goed uitkomt heb ik eerder mijn twijfels. Het is dan ook geen sinecure om er op die hoogte boven de horizon en met de verstrooiing in de hoge bewolking nog de volledige controle over te hebben .
Jammer van de volledig uitgebrande zon, maar dat is heel moeilijk te voorkomen. Zoals sommige zeggen had je wellicht een paar stappen voorwaarts moeten doen om de grotere boom buiten beeld te krijgen. Maar het is en blijft echter ook zo een zeer mooie foto.
Bedankt voor alle reacties. Hier waren zeker betere compo's te maken, maar zoals ik al zei was dit mijn eerste bezoek aan de locatie.
Was een beetje gehaast omdat het "goede" licht snel begon weg te gaan. Was waarschijnlijk nu reeds te laat.
Reden dat ik niet meer van de onderkant afgedaan heb, was omdat ik de heide daar net mooi vond.
Wat de uitgebrande zon betreft. Tja de zon schijnt he. Trouwens het histogram zit zelfs nog niet in de buurt van de rechterkant, dus er is niets uitgebrand.
Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G Website - 500px - Instagram
Bedankt voor alle reacties. Hier waren zeker betere compo's te maken, maar zoals ik al zei was dit mijn eerste bezoek aan de locatie.
Was een beetje gehaast omdat het "goede" licht snel begon weg te gaan. Was waarschijnlijk nu reeds te laat.
Reden dat ik niet meer van de onderkant afgedaan heb, was omdat ik de heide daar net mooi vond.
Wat de uitgebrande zon betreft. Tja de zon schijnt he. Trouwens het histogram zit zelfs nog niet in de buurt van de rechterkant, dus er is niets uitgebrand.
Oorspronkelijk geplaatst door spikkeseniorBekijk bericht
tsja als dat niet uitgebrand is... ?
Ik denk dat ook ik spikke gelijk moet geven. Het is naar mijn mening en kennis volledig uitgebrand wat ook het histogram mag vertellen. Maar dat neemt niet weg dat het een heel mooie foto is. Ik ken weinig (of geen) mensen die een 'niet' uitgebrande zon in beeld weten te brengen en dan ook nog de omgeving zichtbaar op de plaat krijgen.
Comment