Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Jammer van de lensvervorming rechts in de foto.
Ook een tegenvaller zijn de turquoise verlichting.
De voorgrond had ik gepoogd uit de compositie te houden.
Verder vind ik de belichting uitstekend.
Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.
Jammer van de lensvervorming rechts in de foto.
Ook een tegenvaller zijn de turquoise verlichting.
De voorgrond had ik gepoogd uit de compositie te houden.
Verder vind ik de belichting uitstekend.
Dank je Red Falcon. Je hebt gelijk wat betreft de voorgrond, die had, misschien niet weg maar wel kleiner gekund.
Het turquoise is afkomstig van iets achter mij en onvermijdelijk uit te sluiten tijdens het fotograferen maar uiteraard wel weg te halen. Mij stoort het niet zo omdat ik de situatie ter plekke ken natuurlijk.
Alleen die vervorming? Die zie ik niet zo snel. Bovendien gefotografeerd met de 24-120 op 85mm zou ook al niet veel vervorming moeten opleveren.
Een prettige samenhang van koele en warme tinten.
Een echte long exposure (dus duidelijk meer dan die ene seconde) zou wellicht meer dynamiek in het beeld kunnen brengen.
"Het maakt niet zozeer uit WAT je fotografeert, maar meer HOE je iets in beeld brengt."
Een sfeer die tot de verbeelding spreekt bij dergelijke onderwerpen, als fotograaf kan je daar op inspelen, voor mij is de eerste foto voldoende aansprekend met knap avondlicht.
Goede belichting en controle daarover. En dan heb ik het over de originele.
Bij de update, leidt in mijn opinie de voorgrond alleen maar af, van waar het om gaat. (ook aan de linkerkant)
Comment