Update:
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
TAQA Piekgasinstallatie Alkmaar plus Update
Collapse
X
-
-
Re: TAQA Piekgasinstallatie Alkmaar
Technisch vind ik het prima uitgevoerd, maar dit is niet direct het type landschapsfoto waar ik warm voor loop. Maar nogmaals ieder zijn meug.
-
Jammer van de lensvervorming rechts in de foto.
Ook een tegenvaller zijn de turquoise verlichting.
De voorgrond had ik gepoogd uit de compositie te houden.
Verder vind ik de belichting uitstekend.
Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dynax7d Bekijk berichtTechnisch vind ik het prima uitgevoerd, maar dit is niet direct het type landschapsfoto waar ik warm voor loop. Maar nogmaals ieder zijn meug.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk berichtJammer van de lensvervorming rechts in de foto.
Ook een tegenvaller zijn de turquoise verlichting.
De voorgrond had ik gepoogd uit de compositie te houden.
Verder vind ik de belichting uitstekend.
Het turquoise is afkomstig van iets achter mij en onvermijdelijk uit te sluiten tijdens het fotograferen maar uiteraard wel weg te halen. Mij stoort het niet zo omdat ik de situatie ter plekke ken natuurlijk.
Alleen die vervorming? Die zie ik niet zo snel. Bovendien gefotografeerd met de 24-120 op 85mm zou ook al niet veel vervorming moeten opleveren.
Comment
-
-
Een prettige samenhang van koele en warme tinten.
Een echte long exposure (dus duidelijk meer dan die ene seconde) zou wellicht meer dynamiek in het beeld kunnen brengen."Het maakt niet zozeer uit WAT je fotografeert, maar meer HOE je iets in beeld brengt."
Comment
-
Dank voor jullie reacties.
Eigenwijs heb ik juist wat meer voorgrond toegevoegd (dit is de complete originele opname) maar wel iets opgelicht. Dit is m.i. wel beter.
Comment
-
Mooi gedaan hoor en persoonlijk vind ik de turquoise kleur net wat bijdragen aan het geheel, net even wat anders
grts
SiegVoor meer foto's ; www.sieg.be
Comment
-
Een sfeer die tot de verbeelding spreekt bij dergelijke onderwerpen, als fotograaf kan je daar op inspelen, voor mij is de eerste foto voldoende aansprekend met knap avondlicht.Kunst is genieten - genieten is een kunst !
Comment
-
Goede belichting en controle daarover. En dan heb ik het over de originele.
Bij de update, leidt in mijn opinie de voorgrond alleen maar af, van waar het om gaat. (ook aan de linkerkant)Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4
Vriendelijke groeten, Johan
Comment
-
-
Re: TAQA Piekgasinstallatie Alkmaar plus Update
Vind het altijd wel wat hebben hoor die industriefoto's in het blauwe uur..Knap belicht, en hier ook wel voorkeur voor de originele..Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
MIJN WEBSITE
Comment
Comment