Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Körbersee Schröcken, Oostenrijk

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• [Oordeel] Körbersee Schröcken, Oostenrijk

Körbersee Schröcken, Oostenrijk

Re: Körbersee Schröcken, Oostenrijk

Mooi, vooral de schaduw/licht op de berg vind ik zeer mooi en de vijver brengen dit beeld naar een hoger niveau.

Comment

mooie diepte in het beeld. ik zie hier hetzelfde fenomeen waar ik zelf ook mee kamp : de waas over de bergen in de verte. Die is er inderdaad, dus mag die ook op het beeld te zien zijn, maar ik tracht die weg te krijgen in de nabewerking, wat me zelden volledig lukt.
      mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
      nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
      https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

Comment

Compo is echt knap, maar de bewerking is niet mijn ding. Kan niet echt duiden wat er mis is, maar vooral het groen lijkt me wat te ver opgetrokken.

Wat de waas betreft, pola filter gebruiken.
        Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
        Website - 500px - Instagram

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CMM Bekijk bericht
          mooie diepte in het beeld. ik zie hier hetzelfde fenomeen waar ik zelf ook mee kamp : de waas over de bergen in de verte. Die is er inderdaad, dus mag die ook op het beeld te zien zijn, maar ik tracht die weg te krijgen in de nabewerking, wat me zelden volledig lukt.
          Al eens dehaze geprobeerd (LR of PS)?
          "Het maakt niet zozeer uit WAT je fotografeert, maar meer HOE je iets in beeld brengt."

Comment

Er was veel haziness die dag. De foto werd ook rond de middag genomen dus niet het beste licht. Ik heb een polarizer gebruikt.
            Gr
            Ward

Comment

Mooie contrasten (hou ik van) en prima compositie.
              Sommige delen vd wolken zijn voor mij iets te ver in de hooglichten.

Comment

Prachtig mooi landschap, knap gefotografeerd..
                Berglandschappen midden op de dag is ook wel één van de meest lastige dingen met de haze, rond zonsopkomst en ondergang heb je daar in ieder geval geen last van.
                Heb het even geprobeerd, maar Dehaze filter in LR, plus tikkeltje warmer, en hooglichtverlagen helpt hier toch al behoorlijk stuk. ( wel selectief toepassen op de achtergrond )
                Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                MIJN WEBSITE

Comment

Mooi berglandschap met dito compo.

Comment

Bedankt voor de feedback. Is echt een mooi stukje van de alpen in Vorarlberg (Oostenrijk)! Bezoeken waard.

Gr

Ward

Comment

Ik zoek te vergeefs ergens scherpte.
                      Hooglichten dempen, contrast toevoegen, witbalans juist (teveel blauw in de foto) zetten en tenslotte verscherpen.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                      Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Voor mij een hele mooie
                        Peter
                        mijn website : klik

Comment

Working...
                        X