Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Körbersee Schröcken, Oostenrijk
Collapse
X
-
-
Re: Körbersee Schröcken, Oostenrijk
mooie diepte in het beeld. ik zie hier hetzelfde fenomeen waar ik zelf ook mee kamp : de waas over de bergen in de verte. Die is er inderdaad, dus mag die ook op het beeld te zien zijn, maar ik tracht die weg te krijgen in de nabewerking, wat me zelden volledig lukt.mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/
Comment
-
Compo is echt knap, maar de bewerking is niet mijn ding. Kan niet echt duiden wat er mis is, maar vooral het groen lijkt me wat te ver opgetrokken.
Wat de waas betreft, pola filter gebruiken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door CMM Bekijk berichtmooie diepte in het beeld. ik zie hier hetzelfde fenomeen waar ik zelf ook mee kamp : de waas over de bergen in de verte. Die is er inderdaad, dus mag die ook op het beeld te zien zijn, maar ik tracht die weg te krijgen in de nabewerking, wat me zelden volledig lukt."Het maakt niet zozeer uit WAT je fotografeert, maar meer HOE je iets in beeld brengt."
Comment
-
-
Prachtig mooi landschap, knap gefotografeerd..
Berglandschappen midden op de dag is ook wel één van de meest lastige dingen met de haze, rond zonsopkomst en ondergang heb je daar in ieder geval geen last van.
Heb het even geprobeerd, maar Dehaze filter in LR, plus tikkeltje warmer, en hooglichtverlagen helpt hier toch al behoorlijk stuk. ( wel selectief toepassen op de achtergrond )Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
MIJN WEBSITE
Comment
-
-
Ik zoek te vergeefs ergens scherpte.
Hooglichten dempen, contrast toevoegen, witbalans juist (teveel blauw in de foto) zetten en tenslotte verscherpen.
Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.
Comment
-
-
Comment