Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

a mix of sun and fog

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• [Oordeel] a mix of sun and fog

Gisterenavond zag ik dit bijzonder fenomeen: cirkelvormige regenboog in de mist vanop de kliffen. In het midden van die regenboog zie je de schaduw van de fotograaf.

Bedankt voor het kijken en alle commentaren welkom,

Raf.
    Last edited by muesli; 4 augustus 2018, 17:55.

Re: a mix of sun and fog

Nog nooit gezien. Vermoed dat het zal te maken hebben met de mist.

Comment

In ideer geval echt zeer bijzonder, prachtig fenomeen..
      Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
      MIJN WEBSITE

Comment

Speciaal!
        http://www.smuttynose.nl

Comment

Dit fenomeen heet "heiligenschijn". Zelf ook een keer meegemaakt, héél bevreemdend want het volgde mee met mij!

Weer, Deboosere, volkssterrenwacht, MIRA, Frank Deboosere, VRT, ISS, meer weer, weerman, fiets, mobiliteit, ISS ruimtestation, Kom op tegen kanker, Kom op, Frank De Boosere, zichtbaarheid ISS, vuurbol, hittegolf, weernieuws, klimaat, Debosere, Debozere, broeikas, broeikaseffect, weerpraatje, vallende ster, vallende sterren, meteoor, meteoren, meteorenzwerm, weerbericht, klimaatverandering, klimaatopwarming, klimaatverstoring
          http://www.paulvanrooy.be

Comment

Ik denk dat dit 'glorie' is, geen heiligenschijn dus.

Mooie omstandigheden is bij deze opname een understatement .

Knap vastgelegd.

Mvg.,
            Smets84.

Comment

Wat een mooi fenomeen. (ik waag me niet aan een naam)
              Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

Vriendelijke groeten, Johan

Comment

Ik denk dat Smets84 gelijk kan hebben wat de naam betreft want ik heb er drie foto's van genomen op verschillende plaatsen (met honderden meters ertussen) maar steeds op de kliffen naar zee toe. Het lijkt wel alsof dat fenomeen je volgt en steeds zie je je eigen schaduw in die regenboog.
                grts,
                Raf.

Comment

Bijzonder fenomeen, mooi in beeld gezet
                  Groeten Andre

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door muesli Bekijk bericht
                    Het lijkt wel alsof dat fenomeen je volgt en steeds zie je je eigen schaduw in die regenboog.
                    Het is vergelijkbaar met een gewone regenboog. Die ziet iedere waarnemer ook anders afhankelijk van zijn plaats. De regenboog bevindt zich altijd in het 'antisolar point'. Dus voor de waarnemer in het punt recht tegenover de zon. En uiteraard is dat ook het punt waarnaar je schaduw 'wijst'. Die regenboog ligt daar dus niet 'verankerd', maar is een optisch verschijnsel dat de waarnemer ziet afhankelijk van zijn positie.

Dus: Het fenomeen (regenboog) volgt je op dezelfde manier zoals je schaduw je steeds volgt.

En: De regenboog heeft het centrum in het antisolar point en uw schaduw ligt in het antisolar point dus zie je steeds je eigen schaduw in die regenboog.

Dat is toch wat ik eronder begrijp want ik ben zeker geen expert .

Mvg.,
                    Smets84.

Comment

Of misschien is Raf wel een heilige ... en zien we gewoon zijn hemels aura.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tcf Bekijk bericht
                        of misschien is raf wel een heilige ... En zien we gewoon zijn hemels aura.
                        Er zijn hier nog veel die in angels and demons geloven, ik zal hen die foto eens tonen als "bewijs" hahaha.

Comment

Working...
                        X