Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Of de toren van Pizza . Ik zou ze even rechtzetten . Mooie foto vanuit dit standpunt. Je merkt de ochtendwaas die er nog wat hangt en op zich sfeer brengt maar zou het contrast nog een klein beetje verhogen.
Ochtendwaas? Dan moet ik u toch teleurstelling was om 9uur s'avonds ofzo
Geen teleurstelling hoor. Toch is er iets wat ik ook in een andere foto van je zie, een soort van haze die me opvalt. Ik ben benieuwd of ik de enige ben?
Mss bedoel de de blacks die ik crush, door men s curve die ik vaak doe.
Crushed blacks mogen dan wel een trend zijn, het past niet bij alle beelden, naar mijn mening zeker niet bij dit beeld.
Ik zou het zwartpunt leggen waar het hoort en aldus de kijker/pixelpeeper niet nodeloos in verwarring brengen
Ook weer die bewerking waardoor er een waas over de opname ligt, doch het past wel bij deze onderwerpen vind ik
Indien je er nog de moeite voor wilt doen zou ik de hooglichten op het kasteel nog net wat temperen
Het wegdrukken van de zwarten is ook niet aan mij besteed, maar dat is een kwestie van smaak.
Een mooi onderwerp , maar de plaats van het kasteel in het kader is niet spannend te noemen.
Mss bedoel de de blacks die ik crush, door men s curve die ik vaak doe.
Wat je hier gedaan hebt is niet "crushing the blacks" maar "lifting the blacks".
Lifting the blacks: de donkerste schaduwen ga je met een curve meer naar de middentonen bewegen door je zwartpunt omhoog te brengen in de curve. Zodoende krijg je dat typisch histogram (zoals bij jou).
In de filmindustrie noemen ze dat "matte-effect". Je kan dat ook bekomen door een zwarte laag erboven te zetten, blend mode lighten en dan opacity naar beneden.
Crushing the blacks: de middentonen ga je naar de schaduwen duwen (in ACR/LR: blacks en shadows naar links).
Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.
Comment