Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

stone man

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• [Oordeel] stone man

Deze avond op zoek gegaan naar wildlife. Enkel een paar walvissen in de verte. Maar een uurtje voor zonsondergang leverde wel deze foto op. Tien minuten later zat alles in een potdichte mist en die zal pas morgenochtend oplossen.

update:
    DSC_1562 by Raf Strobbe, on Flickr

DSC_1562 by Raf Strobbe, on Flickr

Grotere versie mogelijk door op de foto te klikken.

Bedankt voor het kijken en alle commentaren welkom,

Raf.
    Last edited by muesli; 3 juli 2018, 17:45.

Re: stone man

Foto met veel potentieel, knap !
    Compo iets meer naar rechts had beter geweest m.i zodat de stone man minder centraal komt te staan. De overbelichting in de lucht had vermeden kunnen worden door andere belichting of twee opnames te maken.
    Meer van mijn fotootjes te zien op Flickr http://www.flickr.com/photos/64612467@N04/
    Groeten
    Kurt

Comment

Het bouwwerkje is wel heel prominent in beeld, door deze meer uit het center te halen had je wat meer van de omgeving mee in beeld kunnen nemen
      Moeilijk om dit met één enkele belichting goed te krijgen, hangt ook af van de gebruikte camera natuurlijk

grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Geen gemakkelijke opname door het tegenlicht maar de felle delen in de lucht zijn imo niet echt storend.
        Onderwerp is zeer dominerend maar het is dan ook een indrukwekkend bouwsel en dat doe je hier alle eer aan.

Comment

Prachtig beeld met voor mij voldoende decentrale plaatsing van het hoofdmotief.
          Voor mij zou het een overweging zijn de kleurtoon wat koeler te zetten
          om de hardheid van het gesteente te onderstrepen.
          "Het maakt niet zozeer uit WAT je fotografeert, maar meer HOE je iets in beeld brengt."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
            Het bouwwerkje is wel heel prominent in beeld, door deze meer uit het center te halen had je wat meer van de omgeving mee in beeld kunnen nemen
            Moeilijk om dit met één enkele belichting goed te krijgen, hangt ook af van de gebruikte camera natuurlijk

grts
            Sieg
            Geen makkelijke opgave zo tegen het licht in. (in 1 opname)
            Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

Vriendelijke groeten, Johan

Comment

Heel speciale sfeer in de lucht wat een beetje luguber gevoel veroorzaakt. Goede foto.
              Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Comment

Bedankt voor de interessante reacties Kurt, Sieg en tcf.
                Ik heb op die plaats verschillende opnames gemaakt, ook enkele van iets verder met de stoneman minder prominent in beeld, maar deze vond ik persoonlijk degene die de sfeer en omgeving het beste in beeld gebracht heeft.
                Vooreerst de moeilijke lucht met de zon pal in de richting van het interessante landschap. Maar die lucht zelf vond ik ook zo interessant omwille van de opkomende mistbanken. De positie heb ik bewust zo gekozen omdat het steenmannetje de zon en de felst belichte delen van de lucht juist bedekt. Aan de top van het steenmannetje zie je dit duidelijk. Bovendien heb ik een zeer laag standpunt gekozen om het landschap (een eilandje) tussen de benen van de stoneman te kunnen meenemen. Ik vond in dit geval de redelijk centrale positie ook passend om dezelfde reden en om deze imposante figuur een centrale plaats te geven. De uitsnede heb ik ook zo gemaakt om aan de linkerkant het einde van het schiereiland te tonen en aan de rechterkant dat imposante rode huis dat moederziel alleen staat op de top van die heuvel en met de ruwe gravelroad erbij die er naartoe leidt.
                Technisch zou je de foto waarschijnlijk beter kunnen maken maar zou je dan niet veel van het gevoel en de sfeer verliezen?
                IK hou persoonlijk ook niet veel van sterk bewerkte foto's maar probeer de sfeer van het moment weer te geven ter plaatse. Voor het nemen van de foto heb ik daar een klein half uurtje rondgelopen. De locatie is ook niet gemakkelijk zo op de rand van de kliffen met veel diepen kloven tussen de rotsen en er komt wat klauterwerk bij kijken. De bewerking nam twee minuten in beslag.
                grts,
                Raf.

P.S. Ik zie zojuist dat ondertussen Dushi, Raymond en Johan ook gereageerd hebben.
                Ook jullie bedankt voor de reacties.
                @ Dushi: ik zal eens een wat koelere versie uitproberen.

Comment

Leuke opname

vanwegen je opmerkingen - ik denk je hebt nog ruimte om niet te vervalsen

[img]***https://farm1.staticflickr.com/834/43125267952_70b2e791c9_b.jpg[/img]

Comment

knap maar wel heel centraal en dominant in de compo
                    Peter
                    mijn website : klik

Comment

Mooi maar ik treed de voorgangers met de lucht-opmerking bij,
                      Bij een landschapsfoto telt dat zeker mee voor mij want daar gaat het toch om het totaalbeeld hé
                      bedankt om te kijken of te reageren, frans !

Comment

Working...
                      X