Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lente in Newfoundland II

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Lente in Newfoundland II

    Bij de vorige heb ik getracht wat diepte in het beeld te stoppen door enkele grote afgebrokkelde stukken op de voorgrond mee te nemen.
    Hier twee foto's die de natuurlijke ijssculptuur (eigenlijk het topje van een ijsberg) meer in detail laten zien.
    Bij de eerste toch nog een brok ijs op de voorgrond meegenomen. De tweede was van een totaal ander standpunt met plots wat licht op de ijsberg in de donkergrijze lucht.
    Ben benieuwd hoe deze overkomen in vergelijking met de vorige.

    DSC_0862 by Raf Strobbe, on Flickr

    zonder ijs op de voorgrond:
    DSC_0871 by Raf Strobbe, on Flickr

    DSC_0894 by Raf Strobbe, on Flickr

    Grotere versie mogelijk door op de foto te klikken.

    Bedankt voor het kijken en alle commentaren welkom,

    Raf.
    Last edited by muesli; 20 juni 2018, 14:05.

  • #2
    Re: Lente in Newfoundland II

    De eerste spreekt mij al veel meer aan al vind ik de voorste wat verwarrend. Als ik ze eruit scroll dan kijkt hij voor mij aangenamer en duidelijker.
    De ijsformatie achteraan vind ik prachtig van vorm ... als je die beeldvullend had kunnen fotograferen ...

    De tweede heeft die beeldvullend te pakken maar daar vind ik het standpunt minder ook mede door het feit dat ze niet in de lucht reiken zodat hun grootsheid wat wegvalt in de wijde oceaan.
    Last edited by tcf; 20 juni 2018, 12:59.

    Comment


    • #3
      Re: Lente in Newfoundland II

      Oorspronkelijk geplaatst door tcf Bekijk bericht
      De eerste spreekt mij al veel meer aan al vind ik de voorste wat verwarrend. Als ik ze eruit scroll dan kijkt hij voor mij aangenamer en duidelijker.
      De ijsformatie achteraan vind ik prachtig van vorm ... als je die beeldvullend had kunnen fotograferen ...

      De tweede heeft die beeldvullend te pakken maar daar vind ik het standpunt minder ook mede door het feit dat ze niet in de lucht reiken zodat hun grootsheid wat wegvalt in de wijde oceaan.
      Bedankt voor de reactie tcf.
      Ik heb er eentje bijgeplaatst zonder ijs op de voorgrond en met wat andere lucht.
      grts,
      Raf.

      Comment


      • #4
        Re: Lente in Newfoundland II

        Ik vind deze serie mooier dan de foto met voorgrond die je eerst liet zien,
        want daar gaf je de indruk dat de foto vanaf land genomen was
        en psychologisch een grotere afstand maakte met de indrukwekkende ijsblokken.
        "Het maakt niet zozeer uit WAT je fotografeert, maar meer HOE je iets in beeld brengt."

        Comment


        • #5
          Re: Lente in Newfoundland II

          Knap Raf, mooie structuren vormen zich bij het smelten

          grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • #6
            Re: Lente in Newfoundland II

            Oorspronkelijk geplaatst door muesli Bekijk bericht
            Bedankt voor de reactie tcf.
            Ik heb er eentje bijgeplaatst zonder ijs op de voorgrond en met wat andere lucht.
            grts,
            Raf.
            Voor mij althans kijken die veel beter.

            Comment


            • #7
              Re: Lente in Newfoundland II

              Nummer 2 is mijn favoriet. Knap beeld met het beste licht van de drie.
              Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
              Website - 500px - Instagram

              Comment


              • #8
                Re: Lente in Newfoundland II

                Ik vind de 2e een hele mooie !
                Zou daar ook geen knappe zwartwit inzitten ?
                bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                Comment

                Working...
                X