Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Fijne compo van dit minimale landschap. Freddy je hebt weer een serieuze halo rond de bomen. Dit komt ofwel door je bewerking in of de camera (te hoge HDR) of je nabewerking (meestal door teveel te schuiven aan de schaduwen en hooglichten). Ik zie dat in veel van je foto's terugkomen.
Fijne compo van dit minimale landschap. Freddy je hebt weer een serieuze halo rond de bomen. Dit komt ofwel door je bewerking in of de camera (te hoge HDR) of je nabewerking (meestal door teveel te schuiven aan de schaduwen en hooglichten). Ik zie dat in veel van je foto's terugkomen.
Hierbij kan ik me zeker aansluiten. Ook in Zammelen ?
De compositie heeft wel wat in al zijn eenvoud. Al denk ik dat met een lager standpunt de boompjes achter de akker uit het zicht zouden kunnen verdwijnen.
Qua nabewerking lijkt mij dit een typisch effect vd clarity slider (te veel) te zijn.
ff een update geplaatst ivm de halo en mijn uitschuiving met de schuifertjes...
@tcf : bij nader inzicht zou een lager standpunt mss wel een betere compo opgeleverd hebben...
@K.photo : komt idd door de instellingen van verhouding schaduw/Hooglichten....ik heb daar een instelling standaard op ingesteld die me (in mijn inzicht) de mooiste kleuren weergaven bood...maar moet zeggen dat iemand me hier al wel eens attent op maakte....
en heb toen die verhouding schaduw/hooglichten op een lager pitje gedraaid....maar blijkbaar niet genoeg. Eigenlijk zou ik niet aan de schuivertjes (ofwel minimaal) moeten komen wat die schaduw/hooglichten betreft, maar beter moeten letten op de
instellingen bij het maken van de foto zelf....
@ G.R. : Yep is ook in Zammelen
Bij mijn zien is in de update de halo weg....en dus ook die instelling niet gebruikt die ik normaal dus toepas....Beter ?
De update is echt stukken beter Freddy..Erg mooi lijnenspel in deze foto..
Zou toch ook proberen niet teveel met standaard instellingen proberen te werken, iedere foto is toch wel uniek en heeft zijn eigen soort bewerking nodig.
De update is echt stukken beter Freddy..Erg mooi lijnenspel in deze foto..
Zou toch ook proberen niet teveel met standaard instellingen proberen te werken, iedere foto is toch wel uniek en heeft zijn eigen soort bewerking nodig.
Comment