Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Eerste wat direct bij mij opkwam om bij deze foto te doen is spiegelen. Op het moment dat de stammetjes aan de linkerkant van de foto staan kijkt de foto zoveel prettiger.
Maar zowiezo wel een mooie opname, gedurfde keuze ook wel om een waarschijnlijk zo kleurig landschap om te zetten...Mooi..
Mijn eerste gedachte zou het bij zo'n moment en plaats niet zijn om een omzetting te doen, maar ik vind het wel mooi.
Ook de stammetjes zorgen voor een mooie diepte werking.
Ik kan mij vergissen, maar het lijkt of de lucht handmatig is verdonkert ?
Eerste wat direct bij mij opkwam om bij deze foto te doen is spiegelen. Op het moment dat de stammetjes aan de linkerkant van de foto staan kijkt de foto zoveel prettiger.
Maar zowiezo wel een mooie opname, gedurfde keuze ook wel om een waarschijnlijk zo kleurig landschap om te zetten...Mooi..
Bedankt jos82. Spiegeling geprobeerd, maar heb niet het gevoel dat het beter oogt. Is dat dan een gekend gegeven in de fotografie, zoals de regel van derden bvb.?
Johan1956, De lucht is inderdaad verdonkerd omdat ze in zw/w nogal licht was.
Bedankt jos82. Spiegeling geprobeerd, maar heb niet het gevoel dat het beter oogt. Is dat dan een gekend gegeven in de fotografie, zoals de regel van derden bvb.?
Niet echt een regel zover ik weet hoor.
Maar omdat we een foto automatisch toch van links naar rechts kijken als westerlingen vond ik het hier mooier ogen.
Maar ik ben me er ook van bewust dat als je daar zelf hebt gestaan, en de foto helemaal hebt afgewerkt het dan ineens heen vreemd oogt als je hem plotseling spiegelt.
Comment