Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Mooi Freddy, al gaat het naar mijn smaak weer redelijk naar het HDR-achtige waarbij toch wat contrast ontbreekt
Uiteraard is dat mijn persoonlijke smaak hé en dus ook mijn probleem ;-)
Mooi Freddy, al gaat het naar mijn smaak weer redelijk naar het HDR-achtige waarbij toch wat contrast ontbreekt
Uiteraard is dat mijn persoonlijke smaak hé en dus ook mijn probleem ;-)
grts
Sieg
Niks te HDR-er Sieg en ook genoeg contrast naar mijn mening (had het zelfs verhoogt toz van de opname) maar ieder zijn smaak in afwerking natuurlijk...
Ik moet hier Sieg toch ook wel in volgen Freddy...Misschien behoorlijk het clarity schuivertje hier opgetrokken?
Foto komt nu tikkeltje hard over, maar als dit de bedoeling was dan natuurlijk ook prima he...Belangrijkste blijft toch dat je het zelf mooi vind.
Verder wel een mooie opname van een al evenzo mooi gebied..
Bedankt voor de reacties...
Niks te HDR-er Sieg en ook genoeg contrast naar mijn mening (had het zelfs verhoogt toz van de opname) maar ieder zijn smaak in afwerking natuurlijk...
Ik schrijf niet dat het HDR is hé Freddy, door het ontbreken van echt donkere delen en schaduwen komt deze zo over
Maar soit, als jij er tevreden mee bent is dat het belangrijkste toch
Mooi landschap dat je laat zien.
Ik begin een beetje te denken dat je foto's met net iets minder schaduw/zwart je stijl is. En dat mag natuurlijk.
Maar mocht het mijn foto zijn zou ik ook net wat meer donkerte aanbrengen.
Freddy, bij mij komt de foto wat onnatuurlijk over. Is vooral iets te platjes.
Wat contrast toevoegen en een fotofilter erop aanbrengen om wat warmer aan te tonen.
Compo is naar mijn mening weer tip top in orde. Je weet de mooiste plaatsjes wel te vinden.
Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.
Thx aan iedereen voor de opmerkingen ...heb ff een update gemaakt en geplaatst en zoals op aanraden van Sieg en Red Falcon.....fotofilter toegepast (warmer gemaakt) en contrast opgetrokken ...beter ???graag jullie reacties
Voor mijzelf blijf ik erbij dat het origineel beter is dan de update.....benieuwd naar jullie bedenkingen of heb ik weer maar eens overdreven in mijn update...????
voor iemand die er op dat ogenblik niet was, komt de update natuurlijker over. Maar de foto moet weergeven hoe jij de sfeer en het licht aanvoelde en hoe je je dit tafereel wil herinneren. Weer het verschil tussen het persoonlijk gevoel en de fototechnische perfectie.
De update is wat mij betreft prettiger om naar te kijken, al was het maar dat de blauwe waas uit de wolken is verdwenen.
Mag ik vragen hoe je het contrast verhoogd hebt ? Het lijkt nl. alsof je het contrast in zijn totaliteit(naar beide kanten) hebt verhoogd. De structuur van de wolken is nl. ook een stuk minder.
Comment