van deze foto vertrokken
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Polder + origineel
Collapse
X
-
-
Re: Polder
Compositie komt onnatuurlijk over, helaas, foto is ook teveel verscherpt.
Wat je geprobeerd hebt met de lucht lijkt me niet duidelijk.
Sien, je kunt toch beter hé.
Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.
-
Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk berichtCompositie komt onnatuurlijk over, helaas, foto is ook teveel verscherpt.
Wat je geprobeerd hebt met de lucht lijkt me niet duidelijk.
Sien, je kunt toch beter hé.
Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalkvriendelijke groeten, Sien
Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !
Comment
-
Sien, had je nu een paar meter van de rij paaltjes een foto genomen dan had je samen met de beek en de straat drie lijnen gehad die aan de einder ineen liepen.
Sorry Sien, maar die filter doet het echt niet bij, en waarom dan zo verscherpen? Het doet pijn aan de ogen.
Het is goed dat je dingen uitprobeerd en dat wij een beoordeling kunnen geven, maar ik weet zeker dat je beter kunt.
Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk berichtSien, had je nu een paar meter van de rij paaltjes een foto genomen dan had je samen met de beek en de straat drie lijnen gehad die aan de einder ineen liepen.
Sorry Sien, maar die filter doet het echt niet bij, en waarom dan zo verscherpen? Het doet pijn aan de ogen.
Het is goed dat je dingen uitprobeerd en dat wij een beoordeling kunnen geven, maar ik weet zeker dat je beter kunt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bommasien Bekijk berichtQua compo en filter kan en mag je dit vinden,ieder zijn smaak. Maar er werd geen extra versxherping aangebracht.....
Maar wat mij opvalt is de kloon fout: een haast complete kruin die je kloont en zonder stam neerpoot rechts naast de bomenrij. En als je kloont, waarom kloon je dan je sensorvlekken niet vlug weg?
Wat compo betreft: idd. ieder zijn meug. Ik volg RF in zijn commentaar.
Wat betreft bewerking: filters zijn soms een zegen, soms een pest. Eén advies: trop is teveel, en teveel is trop.
Mvg,
Tjerri
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tjerri Bekijk berichtMisschien heb je niet bewust een verscherping toegepast maar de verscherping doet idd pijn aan de ogen. Heel waarschijnlijk gooit de filter die je hebt gebruikt er een verscherping bovenop en waarschijnlijk kan je die waarden ook nog eens apart instellen.
Maar wat mij opvalt is de kloon fout: een haast complete kruin die je kloont en zonder stam neerpoot rechts naast de bomenrij. En als je kloont, waarom kloon je dan je sensorvlekken niet vlug weg?
Wat compo betreft: idd. ieder zijn meug. Ik volg RF in zijn commentaar.
Wat betreft bewerking: filters zijn soms een zegen, soms een pest. Eén advies: trop is teveel, en teveel is trop.
Mvg,
Tjerrivriendelijke groeten, Sien
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk berichtHet origineel bewerkt met Silver Efex van NIK?
Comment
-
De compo kan je niet meer veranderen in deze opname, en net daar wringt het schoentje wat
grts
SiegVoor meer foto's ; www.sieg.be
Comment
-
Bwah, je kunt er een vierkante van maken en het rechtse gedeelte weglaten en de restje van de windmolen verwijderen en dan hou je een betere foto over.
Ideaal zal het niet meer worden tenzij je RAW versie groter is.
Sien, waarschijnlijk al verscherpt voor je de foto hebt omgezet?
Foto verscherpen ALTIJD als LAATSTE bewerking houden.
En verscherpen met NIK is steeds riskant.
Comment
-
-
Re: Polder + origineel
Fijn om deze toch opbouwende discussie te volgen...blij dat je er het origineel hebt bijgeplaatst sien ...volg toch ook wel de opmerking ivm filters gevaarlijk boeltje (ik verbrand er mijn vingers ook regelmatig aan) en die foute kloon ja daar kun je moeilijk langs eh...maar ieder zijn meug natuurlijk....
Groetjes
Freddy
Comment
Comment