Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Het is moeilijk om het koude gevoel op Lofoten in de winter weer te geven,
zeker in combinatie met de warme kleuren in de lucht tijdens zonsondergang,
maar het ijs op deze foto in combinatie met het besneeuwde weiland zijn daar een poging toe.
Enorme lensvertekening Kurt, had ikzelf wel even weggewerkt
Maar wederom een prachtige opname hoor
Trouwens ben je met Bart naar ginder geweest ?
grts
Sieg
Je bedoelt de weerspiegeling in het ijs waarschijnlijk, Sieg? Ik vind het persoonlijk niet storend voor de sfeer van de foto, vandaar niet weggewerkt
en ik ben niet met Bart geweest? Welke Bart bedoel je trouwens?
vriendelijke groeten, Kurt Mijn foto's Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes
Pracht van een compo! Moet daar geweldig zijn op de Lofoten. Heb je ook de aurora borealis kunnen zien? Stel je deze foto voor met poollicht erboven
Horizon staat idd een klein beetje (niet veel) schuin denk ik ook, maar stoort niet hoor.
grts,
Raf.
Een mooie foto, met inderdaad een verrassende warmte van kleur, in tegenstelling tot de temperatuur.
Jammer dat de eerder genoemde foutjes gelijk opvallen.
Schitterende opname Kurt, ik krijg zo goesting om daar eens naartoe te gaan
Jammer om te zeggen dit, de natuur is natuurlijk niet veranderd maar het sfeerbeeld van vroeger is weg (Ik was er voor de eerste keer in 1982...).
Evenwel, Lofoten is natuurlijk het best gekend maar in de buurt zijn er nog eilanden die minstens zo spectaculair zijn en omzeggens niet bezocht worden, vraag me niet waarom.
Zelfde geldt voor nog een groot aantal zaken, zowat iedereen die noordwaarts wil zit op de E6 terwijl er bijna niemand is die gebruik maakt van RW17. De reden : te duur omwille van de vele veerponten en -pontjes denk ik, bovendien tijdrovend.
Jammer om te zeggen dit, de natuur is natuurlijk niet veranderd maar het sfeerbeeld van vroeger is weg (Ik was er voor de eerste keer in 1982...).
Evenwel, Lofoten is natuurlijk het best gekend maar in de buurt zijn er nog eilanden die minstens zo spectaculair zijn en omzeggens niet bezocht worden, vraag me niet waarom.
Zelfde geldt voor nog een groot aantal zaken, zowat iedereen die noordwaarts wil zit op de E6 terwijl er bijna niemand is die gebruik maakt van RW17. De reden : te duur omwille van de vele veerponten en -pontjes denk ik, bovendien tijdrovend.
Lofoten buiten de zomermaanden valt wel mee qua drukte. We verbleven in Laukvik waar het heel rustig was op dat moment en van daaruit kan je ook naar het noorden rijden naar Vesterålen of naar het oosten naar Hinnøya waar het al even mooi maar minder gekend is dan Lofoten. De gekende plaatsen op Lofoten zijn natuurlijk wel iets drukker maar ook dat valt mee in de periode dat wij er geweest zijn (begin maart dit jaar en september vorig jaar). Op de gekende stranden loop je natuurlijk altijd wel een andere fotograaf tegen het lijf maar bvb Ryten boven Kvalvika Beach was toen wij er daarboven gewandeld zijn in de sneeuw helemaal verlaten en toen we naar beneden keken naar Kvalvika zagen we dat daar ook niemand was. Meer naar het noorden vanuit Laukvik heb je ook heel mooie plaatsen zoals bvb Sanden Beach waar we de 3x dat we er geweest zijn geen enkele andere mens gezien hebben. Het hangt dus af van het tijdstip en wat je doet maar de rust op Lofoten is echt nog wel te vinden.
Een echte aanrader voor elke natuurliefhebber en landschapsfotograaf wat mij betreft.
vriendelijke groeten, Kurt Mijn foto's Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes
Kwa compo vind ik deze nog stukken mooier dan je vorige...Hier is het echt van voor tot achtergrond genieten van het grandioze landschap..
Heel veel foto's die ik van Lofoten zie hebben die warme kleuren, ook het zeewater heeft zo'n tropische kleur.
De vertekening viel me ook wel direct op, zou die toch proberen te corrigeren, een foto als deze is het absoluut waard om helemaal top te zijn.
Comment