Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Idd mooi natuurgebied daar. Ik denk dat een duidelijk element in de voorgrond (het dennetje gaat hier verloren in het gras) meer diepte kan creëren in je foto(grafie).
Deze locatie is al veel gezien hier, maar deze benadering en compo kan ik zeker smaken.
De compo is ook heel fraai, er loopt mooie diagonaal over de foto. Wel tegen algemene stroom in, maar PS weet daar wel raad mee. (spiegelen is een optie)
Volg volledig over de HDR-look.
Wel opletten dat je niet weer naar het HDR-achtige opgaat, of het zou de bedoeling moeten zijn uiteraard
Was/Is helemaal niet de bedoeling, ook nergens geen HDR toestanden toegepast in nabewerking of camera.....wel contrast....omdat ik wel eens de opmerking kreeg (terecht) dat mijn foto's pit miste door te weinig contrast.....
@johan1956 :
De compo is ook heel fraai, er loopt mooie diagonaal over de foto. Wel tegen algemene stroom in, maar PS weet daar wel raad mee. (spiegelen is een optie)
Heb een update geplaatst waar ik horizontaal gespiegeld heb...maar begrijp die "algemene stroom" niet zo direct....mss graag een woordje uitleg hoe ik dit moet zien ?
De algemene kijkrichting bij ons westerlingen, is van links(liefst van onder) naar rechtsboven.
Dat vinden wij gewoon lekker kijken.
Ik heb je foto eens binnengehaald en de schaduwen wat donkerder gezet. (op sommige plaatsen weer weg-geschilderd ook) Klik
Ik denk overigens dat je net iets teveel verscherpt.
Maar goed bezig hoor !
Comment