Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
knap met het zoomeffect gespeeld Luc , je blik wordt helemaal naar dat "eilandje" gezogen ,ook de omzetting is gepast en goed uitgevoerd in deze situatie
Zeker heel goed uitgevoerd. Ook de omlijsting aan 3 kanten is mooi.
Even een brutale vraag : Is het mogelijk een blend van 2 foto's ? Ik kwam op de gedachte omdat ik een soort lichte cirkel rond het scherpe deel zie.
Als ik het mis heb mijn excuses, maar je weet van mij, dat ik nooit om de hete brij heen draai.
Het kan natuurlijk op ook een andere manier ontstaan zijn.
Daar zit inderdaad een zoomeffect in waarvan het midden (het eilandje) weer vrij van dat effect is gemaakt.
Maar over de algehele foto kan ik zeggen dat ik van een kleurenfoto een Z/W heb gemaakt, contrasten heb toegevoegd en Doordrukken en Tegenhouden heb gebruikt.
En nog subtiel enkele andere handelingen.
Ik heb zelfs met de gedachte gespeeld om er een Orton effect op toe te passen maar dat was erover, het was echt niet mooi meer.
Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.
Comment