Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Eerstvolgende Shooting Day: Trollenwandeling in De Schorre (Boom) op 12 april 2025.
Ondanks dat de takken in de voorgrond wel extra diepte geven had ik ze, denk ik, toch proberen vermijden
In ieder geval mooi moment zo met dat zonnetje
Ondanks dat de takken in de voorgrond wel extra diepte geven had ik ze, denk ik, toch proberen vermijden
In ieder geval mooi moment zo met dat zonnetje
grts
Sieg
Had ik kunnen doen, maar zoals je zegt geven ze nu extra diepte
Mooi....een stapke naar links dacht ik eerst....maar al niet veel mogelijkheden daartoe denk ik want de zon verdwijnt dan al snel achter de eerste spar....en dat zou niet de bedoeling zijn denk ik...
De tendens is al redelijk goed verwoord, dus daar sluit ik me bij aan.
De vertekening aan de linkerkant zou ik zeker aanpakken. (de toppen van de bomen en de reflectie moeten perfect verticaal onder elkaar staan)
Dit is te voorkomen door wat meer uit te zoomen en de camera zuiver horizontaal te houden, en later wat croppen. (of softwarematig aanpakken, maar dan raak je een stuk kwijt)
De tendens is al redelijk goed verwoord, dus daar sluit ik me bij aan.
De vertekening aan de linkerkant zou ik zeker aanpakken. (de toppen van de bomen en de reflectie moeten perfect verticaal onder elkaar staan)
Dit is te voorkomen door wat meer uit te zoomen en de camera zuiver horizontaal te houden, en later wat croppen. (of softwarematig aanpakken, maar dan raak je een stuk kwijt)
Johan, bedankt. Die bomen aan de linkerkant dit is geen vertekening, ze staan zo scheef en met de reflectie in het water toont dit zo.
Johan, bedankt. Die bomen aan de linkerkant dit is geen vertekening, ze staan zo scheef en met de reflectie in het water toont dit zo.
Hoe scheef een boom o.i.d. ook staat maakt niet uit, maar de top van de boom of wat dan ook, en de reflectie staan altijd verticaal onder elkaar.
Om de koe bij de horens te pakken bij de buitenste boom staat het echie buiten het kader maar de reflectie , in de foto.
Hoe scheef een boom o.i.d. ook staat maakt niet uit, maar de top van de boom of wat dan ook, en de reflectie staan altijd verticaal onder elkaar.
Om de koe bij de horens te pakken bij de buitenste boom staat het echie buiten het kader maar de reflectie , in de foto.
Johan,
Ik heb de foto aangepast. Je bemerking was/is terecht.
Comment