Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Heerlijke foto zo met de totale focus op de berijpte plant.
Wellicht een smaakkwestie, maar de WB misschien ets meer naar groen en rood schuiven (PS) ?
Knap hoor.
Mooi licht en knappe compo. Dankzij beperkte DOF + de schaduwpartij komt je onderwerp heel goed los.
Je had misschien nog iets dieper kunnen bukken, zodat het takje (bosje?) helemaal tegenover de donkere schaduw zat.
Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G Website - 500px - Instagram
De beperkte DOF is hier voor mij met de 'D' van 'dubbel'...
Alle aandacht gaat inderdaad naar het onderwerp dat volledig los komt van de achtergrond en dat is heel knap.
Maar dat betekent dat de rest van de foto volledig onscherp is, terwijl toch redelijk wat gaande is (elementen in het landschap, de zon die opkomt over de velden, kleuring van de lucht).
Ik begrijp je bedoeling en dit concept kan zeer fijne opnames opleveren. Maar in dit geval vind ik dat je wel een heel groot deel van de (toch sterke) compo buitenspel zet . Kan een kwestie van smaak zijn... het is ook maar een mening .
Ik begrijp je bedoeling en dit concept kan zeer fijne opnames opleveren. Maar in dit geval vind ik dat je wel een heel groot deel van de (toch sterke) compo buitenspel zet . Kan een kwestie van smaak zijn... het is ook maar een mening .
Kreeg het niet uitgelegd maar zat ook met dit gevoel....
Heb hetzelfde gevoel als voorgaande, daarom dat ik scrolde en het onderste deel vd foto zonder de lucht bevalt mij uitermate, dus voor mij een crop graag!
vriendelijke groeten, Sien
Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !
Heb hetzelfde gevoel als voorgaande, daarom dat ik scrolde en het onderste deel vd foto zonder de lucht bevalt mij uitermate, dus voor mij een crop graag!
Een foto in die mate croppen vind ik niet ideaal. Dan was het beter een close-up te nemen. Ik vond juist het tegenlicht op de berijpte plant mooi en het kleur dat een uitgebloeide plant heeft als het eerste licht erop schijnt. Elk zijn goesting, zeg maar. Ik heb nog een andere foto van dezelfde plek en zal die ook posten.
Comment