Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
VZW-leden: Je vindt hier de uitnodiging voor de (online) Algemene Vergadering op 28 december 2024.
Ben een Dijlebewoner, mag ik weten waar je deze foto hebt genomen ? Gezien de watermassa moet ze bijna op overvloeien staan en geeft een uitzonderlijk beeld waar je ook nog eens een knappe sfeer hebt inzitten
De opname werd gemaakt te Heindonk (deelgemeente van Willebroek), een tiental kilometer ten westen van Mechelen.
Dit is helemaal aan het ‘einde' van de Dijle, of beter gezegd de laatste paar honderd meter waar die rivier nog de Dijle genoemd wordt. Een kleine kilometer verder stroomafwaarts is er immers de samenvloeiing van de Dijle en de Nete, waar deze twee rivieren dan samen de Rupel vormen.
De waterstand was wellicht aan de hoge kant. Doch ze was zeker niet uitzonderlijk hoog.
De opname kan echter wel die indruk geven. Ik dacht eerst te fotograferen vanaf het asfaltpad op de dijk, maar ik vond het uitzicht iets te veel belemmerd door de struiken. Ik ben dan afgedaald tot op enkele luttele meters van de rivier .
Comment