Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mechels Broek

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Mechels Broek

    Terug naar mijn voorliefde ... zwart/wit
    Voor volledig zicht: klikken op gele balk en dan F11


    ISO 100 - f/11 - 1/100sec - 35mm

  • #2
    Re: Mechels Broek

    Fantastische lucht heb je hier te pakken. Zeer dramatisch.
    Knappe omzetting ook.

    Maar de voorgrond vind ik eigenlijk weinig interessant.
    Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
    Website - 500px - Instagram

    Comment


    • #3
      Re: Mechels Broek

      Dramatisch inderdaad maar ik vind het iets teveel geforceerd. Ieder zijn smaak natuurlijk.
      Raf.

      Comment


      • #4
        Re: Mechels Broek

        Oorspronkelijk geplaatst door SteefD Bekijk bericht
        Fantastische lucht heb je hier te pakken. Zeer dramatisch.
        Knappe omzetting ook.

        Maar de voorgrond vind ik eigenlijk weinig interessant.
        Ik volg, een boeiendere voorgrond had dit plaatje af gemaakt met zo een lucht.
        Meer van mijn fotootjes te zien op Flickr http://www.flickr.com/photos/64612467@N04/
        Groeten
        Kurt

        Comment


        • #5
          Re: Mechels Broek

          Haha, toch nog iemand die graag in zwartwit opereert ! De lucht is prachtig doch zeer zwaar beladen (mocht voor mijn part iets minder) en in het geheel is het een landelijke overzichtsfoto welke ik weet te waarderen
          Kunst is genieten - genieten is een kunst !

          Comment


          • #6
            Re: Mechels Broek

            Ik kan niet zo goed volgen wat betreft de "weinig interessante voorgrond"??? Is een vlakke zee als voorgrond dan wel interessant ... of wat heuveltjes???

            Hetgeen mij hier aansprak was het "licht": de lokale "sunspots" over het grasland en de bomen samen met het contrast in de wolken en lucht.
            De lucht ziet er inderdaad zwaar beladen uit maar het was ook een moment waar de zon aan het plaats ruimen was voor opkomend onweer.

            M.b.t. de ZW-omzetting: voor mij moet een ZW het nodige stevige contrast hebben. Als je hier de shadows/highlights gaat terugschroeven dan krijg je een egale vlakke grijze massa die imo "weinig interessant" is.

            Comment


            • #7
              Re: Mechels Broek

              Spectaculaire wolkenlucht.
              Ik vind het een goede en toepasselijk omzetting waarin je nog extra dramatiek hebt kunnen toevoegen.

              Ik heb geen probleem met de voorgrond: het dodge and burn effect is een interessant gegeven en draagt bij aan de dramatiek van het geheel.

              Mvg.,
              Smets84.

              Comment


              • #8
                Re: Mechels Broek

                Ik vind het wel mooi, mooi landschap. Door de bewerking wordt het net wat interessanter, denk dat het anders maar wat gewoontjes zou zijn.Had er nu een meertje geweest op de voorgrond dan zou het nog beter geweest zijn maar het is wat het is.
                https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

                Comment


                • #9
                  Re: Mechels Broek

                  Knappe dramatisch afgewerkte zwartwit !
                  De voorgrond past zeer mooi in het geheel (overdaad schaadt)
                  bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                  Comment

                  Working...
                  X