Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Een heel mooi beeld dat eigenlijk naar de knoppen is geholpen door de hoge compressie
De foto is hier amper 75,69 Kb groot, waarbij de meesten opnames met deze afmetingen hier rond de 400Kb zitten
Echt wel zonde want daardoor heb je enorm veel banding en artefacten
Toch een opname die beter verdient
Een heel mooi beeld dat eigenlijk naar de knoppen is geholpen door de hoge compressie
De foto is hier amper 75,69 Kb groot, waarbij de meesten opnames met deze afmetingen hier rond de 400Kb zitten
Echt wel zonde want daardoor heb je enorm veel banding en artefacten
Toch een opname die beter verdient
grts
Sieg
Beste Sieg, bedankt voor deze zeer waardevolle opmerking, ik had niet eens bij de beeldcompressie stilgestaan.
Ik zie een duidelijk verschil tussen dezelfde jpeg open in PS, in mijn browser en op de Flickr pagina. Ik begrijp het niet.
Zelfs aan 100% is de hij nog steeds slechts 125KB zwaar, omdat het beeld niet veel fijne details heeft.
Ik heb in het oorspronkelijk topic een PNG toegevoegd die 2.4MB weegt.
Ik vraag me af of er een verschil zichtbaar is ?
Beste Sieg, bedankt voor deze zeer waardevolle opmerking, ik had niet eens bij de beeldcompressie stilgestaan.
Ik zie een duidelijk verschil tussen dezelfde jpeg open in PS, in mijn browser en op de Flickr pagina. Ik begrijp het niet.
Zelfs aan 100% is de hij nog steeds slechts 125KB zwaar, omdat het beeld niet veel fijne details heeft.
Ik heb in het oorspronkelijk topic een PNG toegevoegd die 2.4MB weegt.
Ik vraag me af of er een verschil zichtbaar is ?
Een PNG file is niet de beste oplossing om hier te plaatsen, best dat je deze zelf thuis omzet naar Jpeg
Ik vraag me wel af of je de verkleining naar 1024px thuis in Photoshop doet of dit overlaat aan de host site waar je de opnames "parkeert", zeker aangezien je zelf zegt dat je duidelijk verschil ziet tussen de opname in PS en deze op Flickr
Comment