Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Porto

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• [Oordeel] Porto

Kleuren wat bijgewerkt (meer verzadigd). (werk voor het eerst met lightroom)

Kleuren aangepast (meer naar origineel) en contrast bijgegeven
    Beter?

Zwart-wit versie met toevoeging van wat ruis.
    Last edited by ingrid_k; 30 december 2017, 23:09.

Re: Porto

Vind de compositie wel zin hebben en de 3 (hoe noemt dat zo'n rollerdingen) voegen een leuk accent toe.
    Qua belichting vind ik het eerder vlak maar waarschijnlijk te wijten aan de hoge stand vd zon (afgaande op de schaduwen). Ik zou het contrast wat opschroeven want het meerendeel zit nu overweldigend in de middentonen.
    Mag voor mij ook iets warmer.
    Last edited by tcf; 27 december 2017, 15:34.

Comment

Interessant om je commentaar te lezen, ik heb de kleuren naar beneden gebracht alsook contrast. Mijn bedoeling was om op één of andere manier ook te benadrukken dat het een beetje een oude iets wat vervallen (heel veel huizen staan er leeg) stad is. Maar nu heb ik de kleuren misschien te veel afgezwakt, waardoor het wat saai wordt. En dat is ook niet de bedoeling. Ik ga nog wat verder experimenteren, met beetje meer contrast en warme tonen. Merci !

Comment

Het zijn niet de kleuren die het ietwat saai maken maar vooral het gebrek aan contrast.
        Deze zou het imo ook heel goed doen in zo'n ouderwetse ZW met stevige contrasten, goed wat korrel en een stevig donker vignet.

Comment

Twee goed opnames en de voorkeur laat ik in handen van de maker
          Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Comment

Mooie opname, ik ga wel resoluut voor het origineel en zou onderaan een heel klein stukje afdoen zodat je die auto niet meer ziet.
            Meer van mijn fotootjes te zien op Flickr http://www.flickr.com/photos/64612467@N04/
            Groeten
            Kurt

Comment

Als je het oude wil benadrukken, misschien eens een Z/W omzetting overwegen met stevig wat contrast?
              https://www.behance.net/Lynx1966

Comment

Dank jullie wel voor jullie feedback. Ik heb een zwart-wit versie toegevoegd, onderste auto er af gehaald (is zeker beter), nog wat contrast bijgegeven en ruis toegevoegd.

Comment

Working...
                X