Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Voor mij de onderste, maar zelf zou ik er dan de bovenste helft afdoen. (en er zit een behoorlijk grote vlek op je sensor)
Wel een mooie plaat overigens.
Ik neig naar de onderste. Zeeland is voor mij toch vooral heel veel ruimte. Boeien en vogels zou ik overwegen om te laten verdwijnen.
De bovenste is een heel brave compo, maar uiterlijk ziet het er uit als een teveel gecropte foto.
Ik neig naar de onderste. Zeeland is voor mij toch vooral heel veel ruimte. Boeien en vogels zou ik overwegen om te laten verdwijnen.
De bovenste is een heel brave compo, maar uiterlijk ziet het er uit als een teveel gecropte foto.
De bovenste is nochtans getrokken met een lange telelens, maar ik kan je wel volgen ivm de brave compo.
Groetjes,
Xavier
Canon R6 + 60D en enkele stukken glas (Ook een GSM...)
Sinds mijn pensioen, medewerker en nu ook bestuurslid.
Laat de commentaren maar komen.
Zonder twijfel de onderste Xavier, altijd mooi met lege ruimtes te werken
Maar dan wel zonder boeien, vogels en sensorvlek ;-)
grts
Sieg
Bedankt voor de tips, Sieg. Inderdaad te vlug gepost. Ik heb de kuisploeg laten passeren.
De sensorvlek is een lensvlek. Want de foto is getrokken met een compact toestel. Een recente ontdekking voor mij dat wat onzichtbaar is op een lens van een DSLR, het wel is op de lens van een compact.
Kuisen voor en na LR/PS is dus de boodschap.
Groetjes,
Xavier
Canon R6 + 60D en enkele stukken glas (Ook een GSM...)
Sinds mijn pensioen, medewerker en nu ook bestuurslid.
Laat de commentaren maar komen.
Er wordt hier op het forum af en toe al eens gesproken over negatieve ruimte en het is niet omdat je veel lucht toont dat je negatieve ruimte creëert.
Hier echter laat je zien wat negatieve ruimte doet met een foto ... in de positieve zin, dat is het onderwerp (brug en bootje) extra aandacht geven.
De lucht is minimalistisch, haast abstract maar met zijn gelaagdheid net voldoende aanwezig en mooi in balans met de voorgrond.
Het kan misschien vreemd klinken maar ik zou ook eens proberen om in je opgekuiste versie het bootje weg te klonen en alleen de brug als onderwerp houden.
De laatste update zonder twijfel de mooiste..Knap minimalistisch dit..
Kan wel volgen betreft weghalen van het bootje...Titel zal dan wel aangepast moeten worden.
De onderste opgekuiste versie inderdaad. Ik hou absoluut van lege ruimte, lage horizons, symmetrie, eenvoud…en deze foto valt daar zeker onder.
Grt, Ingrid.
Ingrid Vekemans Photography
Kleinschalige Fotografieworkshops, Fotosafari's en Privé Coaching http://www.ingridvekemans.com
Comment