Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Een heel fraai landschapsbeeld. De structuur in het midden doet het als "geraamte" voor de opbouw uitstekend. Zo ook de boom aan de rechterzijde.
Fijne laagjes en mooie omzetting
Voor mij mocht deze zeker wat scherper zijn, maar voor de rest een mooi landschap dat je hier laat zien
De laagjes heel mooi vastgelegd en een geslaagde omzetting
Ik volg in al het voorgaande. Ik had me verheugd voor de link, maar daar is helaas ook niet voldoende scherpte. Wel veel ruis.
Terug lezend, lijkt mijn boodschap een beetje negatief, maar in het eerst zinnetje bedoelde ik ook zeker de mooie en goede dingen.
Ha Johan, Sieg, Bopatje, SteefD, Jos82 en Olivetti,
Hartelijk dank voor jullie reactie, tof. Ook de opbouwende, meedenkende toon weet ik te waarderen!
Niet scherp, wel scherp is een moeilijke discussie voor mij.
Het is een avond-opname in kleur (bij een reeds ondergegane zon) met niet superveel contrast (lees: al best wel donker) die in zwart-wit is omgezet via Affinity en daarna een klein beetje verbreed; waardoor er een beetje ruis in is gekomen die voor mij gezien het zwart-wit karakter acceptabel is. In dit geval heeft voor mij de sfeer die deze opname neerzet meer de bovenhand dan de pure weergave van een landschap.
De landschapsfotografen, waarbij absolute scherpte wordt verlangd, mogen absoluut met me van mening verschillen.
Interessant idee voor een discussie?
Postkaartjes moeten loejscherp zijn, echte landschapsfoto's helemaal niet. Dat is één van die vele waanideeën die er in de landschapswereld heersen.
zie maar naar die schotse foto in de HoF deze week, één van de twee hoofdonderwerpen is er storend onscherp, en toch is die verkozen geweest boven de vele andere topfoto's die er vorige week geweest zijn.
Comment