Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
De kleuren zoals ik ze al vele jaren heb mogen aanschouwen, nu in 2017 iets minder briljant. Ik hoop voor je dat men de kleuren kan aanvaarden want daar heb al negatieve ervaringen mee en begrijp dat nog steeds niet ! De wandelaars geven een extra toets aan dit bosgegeven, compo en schaduwen vind ik mooi
Inderdaad prachtige warme rode herfstkleuren in deze foto...Zeer mooi..
Persoonlijk vind ik het onderste onscherpe deel weinig toevoegen aan de foto, croppen naar vierkant formaat lijkt me hier hele goede optie.
Ik denk hier het Peerdsbos bij Brasschaat te herkennen, klopt dit?
Een heel mooie herfstsfeer en inderdaad de wandelaars zijn een belangrijk punt om naar te kijken.
Het 1e wat mij opviel zijn de uitgebrande blaadjes(ongeveer halverwege) De onscherpte voorin kan wel, maar is eigenlijk net te ver in de foto.
Bij 60 mm en F5.6 is dat moeilijk te vermijden. Een kleiner diafragma (F8-F11 of zelfs F16) zou beter geweest zijn. Focus-stacking had ook een mogelijkheid geweest.
Johan, Bedankt voor de beoordeling, Ik ben het er helemaal met eens, F5,6 is inderdaad te weinig om veel scherpte diepte te verkrijgen, Focus-stacking heb ik nog nooit toegepast, kan dat bij bewegende personen ook?
Ik denk dat ik hier veel ga bijleren.
Aan Jos82
Helemaal juist, Wandeling was in Brasschaat, En inderdaad de foto is vooraan onscherp, hij mist scherptediepte... Kan eens proberen wat het zegt door hem te croppen. Bedankt
Oorspronkelijk geplaatst door Mar.Van EsbroeckBekijk bericht
Aan Jos82
Helemaal juist, Wandeling was in Brasschaat, En inderdaad de foto is vooraan onscherp, hij mist scherptediepte... Kan eens proberen wat het zegt door hem te croppen. Bedankt
Had ik het toch goed herkent..Toch grappig dat je een bos toch wel een beetje kunt herkennen.
Ben er dit jaar voor het eerst geweest, en dat gaat zeker niet de laatste keer zijn..Zeer mooi stukje bos daar.
Knappe opname en mooie kleuren, voor mij mogen herfstkleuren wel wat hulp gebruiken
Tijdens de herfstvakantie in de Ardennen gezeten en het eerste wat me opviel dat dit jaar de kleuren niet zo intens zijn als andere jaren
Normaal kleuren de bladeren door veel zonlicht en dat hebben we moeten missen dit jaar, dus een beetje hulp in het afwerken kunnen ze wel gebruiken
Blij te zien dat je je foto's eindelijk hier post ipv die domme pagina's van beveren en melsele. Hier ga je tenminste nuttige feedback krijgen. Groeten Maarten.
Comment