Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
op 2.500 m hoogte. Vroeger lag het hier steeds vol sneeuw in de zomer want men deed hier aan zomerski, nu is alles verdwenen en blijft dit nog over maar voor ons heeft dit ook zijn charme.
ja de opwarming wordt stilletjes aan herkenbaar overal
mooi gedaan Raymond,dit ruw landschap goed weergegeven ,mis wel wat scherpte in de verte ,wat was je exif Raymond vind hem niet in de foto
In de bergen is het al 30 jaar duidelijk dat er een ramp op ons af komt. Ganse noordwanden (sneeuw en ijs wanden) zijn verdwenen, gletchers zijn verschrompeld, bergwanden zakken in elkaar, permafrost is verdwenen zodat niks meer vast ligt en je constant dingen op je kop kan krijgen. Sommige gidsen willen niet meer gidsen vanaf augustus. Ik kom al bijna 30 jaar in de bergen, en alpinisten klagen/weten al van toen dat er iets helemaal verkeerd zit met het klimaat.
Nu zie je half oktober op de mt blanc bijvoorbeeld dat de sneeuw weg is tot op bijna 4000m, op een paar gletchers na, die hun sneeuwaanvoer van hogerop krijgen. Maar ja de klimaatontkenners zijn net zo machtig als de sigarettenfabrikanten indertijd : neen, er is niks aan de hand...
Soit, sorry, dit moest er even uit.
Wat de foto mij ook zegt : als wandelaar ben ik altijd zo ver mogelijk weg gebleven van de skigebieden. Niet alleen wegens die storende elementen, maar ook omdat bulldozers er het landschap dikwijls onherkenbaar veranderd hebben en er een troosteloze woestijn van gemaakt hebben. Ik denk dat raymond dat hier goed vastgelegd heeft. troosteloos pover sneeuwtapijtje dat binnen de kortste keren weg zal zijn, wat roestige torens, en een hoop platgestreken stenen.
Koud, ruw en ongenaakbaar, dat is wat ik voel, en waarschijnlijk de bedoeling. Goed gedaan Raymond.
De linker mast van de skilift staat er wel heel zielig bij.
Comment