Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
dit is mooi hoor ,die strepen zorgen voor een mooie dynamiek in je beeld ,zie wel wat verscherpingslijntjes ,maar miss is het wel niet te vermijden door het grote contrast ;
@patrick: probleem was het verkleinen. Ik werk altijd mijn foto volledig af in PS, op volledige grootte. Normaal gezien zet ik voor het verkleinen de laag van het verscherpen af, maar had dat hier niet gedaan, ik ben geen ochtendmens he, gloren of niet.
Nu, omdat de foto een samenvoeging is van 2 foto's, moest ik van 7700 naar die vermaledijde 1024 terugkeren. Heb dat in een aantal stappen gedaan, het resultaat blijkbaar iets te vluchtig bekeken en het dan op BD gezwierd. Na jouw opmerking toch even in mijn weinige haren geskart, en gezocht wat je zou kunnen bedoelen, want eerst zag ik het echt niet. Uiteindelijk begon ik het toch te zien (denk ik), en dus terug naar PS, de verscherpingslaag afgezet - zoals het hoort -, en opnieuw verkleind. Hopelijks nu wel goed ??? Het is wel niet de bedoeling van verder in te zoomen he, als de foto groter gezien wil worden dan moet je hier zijn.
Dank om me even wakker geschud te hebben.
Alle drie bedankt om de moeite nemen om iets neer te pennen !
nog iets : bij het zoeken naar de voudt, nog iets gemerkt : met een leesbril krijg je enorm snel CA, ofte gekleurde randjes : kijk ergens naar een punt op de foto (bijvoorbeeld de bergkam). Kantel je hoofd naar achter, en dan zie ik een groene rand, Kantel je hoofd naar voor en dan zie je een rode rand. om maar te zeggen... Kijk recht naar de bergkam, en tis goe.
nog iets : bij het zoeken naar de voudt, nog iets gemerkt : met een leesbril krijg je enorm snel CA, ofte gekleurde randjes : kijk ergens naar een punt op de foto (bijvoorbeeld de bergkam). Kantel je hoofd naar achter, en dan zie ik een groene rand, Kantel je hoofd naar voor en dan zie je een rode rand. om maar te zeggen... Kijk recht naar de bergkam, en tis goe.
Ik heb geen randjes gezien, maar ik denk dat ik nu whiplash heb
Tout court : knappe foto !
PS. Ik weet niet wat het is bij mij, maar als ik verscherpen voor verkleinen aanklik in C1 dan zijn mijn foto's te scherp ... dus ik doe dat niet en niemand zegt iets over scherpte.
mijne leesbril is nogal een straf geval... skelen otter, zeggen ze bij ons.
(en ik zie dat dus op de twee foto's he, heeft niks specifieks met die eerste te maken)
Comment