De laatste van de serie.
Uiteraard waren niet alle foto's van de serie even sterk, maar hopelijks toch een verhaaltje/sfeerbeeldje kunnen schetsen van de wandeling.
Toch van het eerste stuk, ik denk dat de wandeling in totaal 9h geduurd heeft, maar deze beeldjes komen allen uit de eerste 3 uur.
Hogerop stond er een zeer sterke wind (let op de handschoenen), en veranderde het karakter van de wandeling zodat het veel moeilijker werd om "sterke" foto's te maken. We zijn bijvoorbeeld hoop en al twee minuten op de eigenlijke top geweest. Die wordt bereikt door over de Rasoir te lopen, dan te traverseren op een deftig pad in de wand, en daarna nog een dikke 100 meter omhoog, gedeeltelijk op handen en voeten (scottisch grade one zou ik schatten). Niet zo evident om daar foto's van te nemen. Daarna terug over dezelfde weg, terug over de rasoir, en de ander kant van de col naar beneden. Normaliter weiger ik om een wandelstok te gebruiken, maar dat was daar wel van doen. Daarna verder over een ander colleke naar de top van de Aiguille Verte, en dan terug naar beneden en iets naar boven naar de Col de La Colombière. Onze auto stond niet op de col zelf, kwestie van op het einde van zo een lange dag geen ferme klim meer te moeten doen.
Misschien komt er nog wel een bonus-track-foto, maar die past niet helemaal in het verhaal. Zien wel...
![](https://dl.dropbox.com/s/xb0rjud5r6qrya8/Jalouvre_VIII.jpg?dl=0)
Comment