op een bedje van rode bladeren afgewerkt met groene hulst, een 'stilleven' in het bos en toch is het 'natuur' !
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Bolster
Collapse
X
-
Labels: Geen
-
-
Re: Bolster
Inderdaad heel mooi stukje stilleven wat je hier laat zien..Vooral de mooie kleurcontrasten spreken me aan..Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
MIJN WEBSITE
-
-
Comment
-
-
-
eventjes rood geel en groen opgezocht in hoogl, dan kom je al snel bij carnaval terecht, dat zijn blijkbaar de kleuren van carnaval, en dan de vraag waarom ? en dan komt dit :
Naar zijn zeggen moeten we eerst een aantal eeuwen terug gaan, meer bepaald tot bij de nar in het kasteel. Het gekkengezelschap van Kleve (1381 - Duitsland) droeg de kleuren geel/rood, terwijl in Frankrijk de narren bij voorkeur groen/rood droegen. Zelfs voor 1450 droeg een gezelschap uit het Franse Dyon de kleuren rood, geel en groen. Kleuren hadden vroeger veel meer betekenis dan vandaag, en waren erg belangrijk als communicatiemiddel. Laten we immers niet uit het oog verliezen dat in die tijd de meeste mensen niet konden lezen en schrijven. Dus ging men andere symbolen dan letters gebruiken, namelijk kleuren. De kleurensymboliek van de nar was dus voor de meeste mensen meteen duidelijk.
Dus nu zitten we niet meer ver in de ruimte, maar ver in de tijd...mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be
Comment
-
-
Bedankt allemaal voor de commentaren.
@ Frakske : In feite is het een 'stilleven' Frans daar heb je volkomen gelijk in maar de verwarring zit hier in de keuze tussen 'natuur' en 'stilleven' want er zijn oneindige stillevens in de natuur. WAT IS HET NU ? In beoordeling is dit een leven van verschil
Eventueel terug naar 'beginnershoek', daar heb je dat probleem niet !!!Kunst is genieten - genieten is een kunst !
Comment
Comment