Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
VZW-leden: Je vindt hier de uitnodiging voor de (online) Algemene Vergadering op 28 december 2024.
Mooi!!
Hoe simpel het soms kan zijn om van zoiets ogenschijnlijk eenvoudigs een mooie foto te maken...Maar je moet het wel zien dan, en dat heb je..Knap..
Zeer fraai, Geert ! Een heerlijk rustige foto, met een mooie tint ook. Je verwacht ook elk moment dat golven in beweging komen.
Klein dingetje wat opvalt, is de holle horizon. Maar dat is makkelijk op te lossen.
Je weet dat ik graag foto's bekijk en minstens zo belangrijk, om vooral zo veel mogelijk erover na te denken. Daarom ben ik de foto eens gaan spiegelen.
Het viel me op wanneer je dat doet, dat je veel diagonaler gaat kijken. Het licht in de linkerbovenhoek stond op de originele een beetje verloren. Gespiegeld, gaat het een veel belangrijker rol spelen.
in bijzonder nav de reactie van Johan :
wat betreft het doorbuigen van de horizon : volledig mee akkoord, had het opgemerkt bij het rechtzetten van de horizon ; maar dacht dat dat een groot karwei was met m'n oude lightroom 3.6.
Na de opmerking van Johan eens geprobeerd, fluitje van een cent. ( is nu gecorrigeerd )
wat betreft de tip van Johan om de foto te spiegelen :
heb dat gedaan en de eerste reactie was : inderdaad, mooier lijnenspel, aandacht naar de (water-)zon.
echter : had het gevoel dat het niet klopte.
Kan zijn omdat 'mijn' realiteit anders was ; maar lijkt nog iets anders : bij het kijken naar iets kijk ik van links naar rechts ( is dat omdat ik links-handig, -voetig, -ogig,-stemmend ben , of kijkt
iedereen (zoals bij het lezen) van links naar rechts, daar ben ik nog niet uit ) en dan kloppen die golven precies niet ( schuim voor het golffront).
bedankt in elk geval voor de suggesties, ben het forum en z'n commentaren zeer dankbaar.
Niets te danken, Geert.
Maar fijn dat je de mogelijkheid bekeken hebt, en ook duidelijk hebt omschreven waarom jij het niet beter vindt.
Denken over foto's is DE manier om met zijn allen steeds beter te worden.
Comment