Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zonnige Alpen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Zonnige Alpen

Nogmaals dank aan de late schrijvers en vooral het verhaal van Geert valt me op. Fijne en aanmoedigende opmerking met respect voor het graag of niet graag zien ! Af en toe ga je dergelijke bewerkingen dus nog tegenkomen met als enig doel de 'stijl' wat te veranderen. En nu schieten we het heelal in op zoek naar andere planeten
    Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Comment

Beter laat dan nooit...knap werkje Raymond...als ik al die reacties hier lees, dan word ik zelfs een beetje lyrisch bij het aanschouwen van je tafereel .....

Groetjes
      Freddy
      https://fredor2.wixsite.com/my-site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Iegienie Bekijk bericht
        al veel komen kijken naar de foto.

die roept wel teen en tander op bij me. De lucht is voor mij inderdaad giftig anderplaneets. Maar ook het landschap is iets raars. Die zonnebloemen, het kerkje, het landelijke, de toefjes wolk.
        eigenlijk begreep ik niet goed wat er hier stond, wat dat dat hier was.

maar, maar, maar, eenmaal begrepen, is het eigenlijk heel simpel :

De kerk is voor mij de clou tot oplossing van dit raadsel. De kerk is uiteraard een verpersoonlijking van de god aanwezig op dat onderuniversiaanse dekor. Kijk goed naar de kerk, en je zal zien dat we bij kabouter pinnemuts geland zijn. Dit moet een foto zijn van op de kabouterpinnemutswereld, en de meest logische verklaring lijkt me dan ook dat G.R. indertijd daar geboren is, maar met genen die hem mensengrootte gaven.

Zijn naam duidt daar trouwens ook op : G.R. - groot -

Waarschijnlijk is ie daarna verstoten geweest omdat ie anders was dan de rest, en door de grote boze toverkabouter doorgebeamed naar deze planeet.

Dit is dus imho een scan van een fotootje dat ondertussen al heel heel lang in zijn portefeuille zit (kabouters worden heel oud). met wat verkleuring tot gevolg, veronderstel ik.

Simpel toch ?
        Ik weet niet wat je hebt ingenomen, maar ik wil er ook een portie van !
        Mvg Philip

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door philitalia Bekijk bericht
          Ik weet niet wat je hebt ingenomen, maar ik wil er ook een portie van !
          wel, ik denk dat ik een tekort aan had. al vier dagen geen druppel alcolhol aangeraakt !
          ben wel naar de champignons gaan zoeken die namiddag...
          mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

Comment

Fraaie opname Raymond , mooie beeldopbouw met de zonnebloemen en de laagdrijvende wolkjes ; die lucht vind ik goed , waarom niet ?
            Ondertussen heb ik in m'n leven al alle soorten en kleuren van luchten mogen zien en ik hoop dat nog vele jaren te kunnen , en dat hoop ik voor jou ook !
            Van de Alpen heb ik ook nog enkele foto's met ons Marieken ( of is 't Heidi ? ) erop; die volgen nog.

Vriendelijke groetjes
            Maurits W

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Iegienie Bekijk bericht
              wel, ik denk dat ik een tekort aan had. al vier dagen geen druppel alcolhol aangeraakt !
              ben wel naar de champignons gaan zoeken die namiddag...
              Blijkbaar niet alleen gaan zoeken, maar er waarschijnlijk ook van geproefd

PS Op 15 oktober ben ik exact één jaar zonder druppel alcohol...
              Niet dat ik verslaafd was of zo verre van, maar gewoon eens uit nieuwsgierigheid gestopt... en ik moet zeggen, het bevalt en het "smaakt" naar nog langer .

Comment

Na al het bovenstaande te hebben gelezen is het bijna lastig om nog wat zinnigs hier te schrijven...
                De bewerking heeft wel wat weg van een soft-focus effect..Het geeft in ieder geval de foto een bepaalde zachtheid mee, en tegelijk diepe kleuren...Knap en voor origineel gedaan Raymond..
                Alleen de lucht is niet zo mijn ding, maar zal smaak zijn..
                Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                MIJN WEBSITE

Comment

Working...
                X