Gisterenavond stond de lucht in vuur en vlam. Nog even gewacht tot na zonsondergang maar de rode gemel waar ik op had gehoopt werd verstoord door een hardnekkige wolkenband. Nikon D7100 Sigma 24-70 F11, ISO 100, 1/10sec, Lee Hard Grad 0.9 filter (eerste test)
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Sky on fire
Collapse
X
-
‘I walk, I see, I stop, I photograph.’ ~ Leon Levinstein
Nikon Z & Fuji www.facebook.com/mattiasfurnierephotographyLabels: Geen
-
-
Re: Sky on fire
die windmolens zijn inderdaad wat jammer, verder hele mooie warme foto.Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
Our English website: www.kaichitravel.com
Breng eens een bezoekje aan Siberie!
Comment
-
Mja voor mij mochten de kleuren toch net een stukje minder, dan vooral het geel-oranje van de zon
De kleuren in de lucht vind ik dan wel weer mooi
Uiteraard toch wel spijtig van de aanwezige lensflare, de windmolens storen mij dan weer niet
grts
SiegVoor meer foto's ; www.sieg.be
Comment
-
windmolens zullen we er de volgende tientallen jaren moeten bij nemen. niet veel aan te doen.
kleurtjes kunnen voor mij persoonlijk wel, al denk ik dat de paarse tint rechts van de windmolens, net boven de horizon niet echt toppie is.mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be
Comment
-
-
Inderdaad, redelijk gesatureerd, maar mag uiteraard.Mooi moment. Jammer van het paarsige.
Was het mijn foto, zou ik toch de molens, masten en sensorvlek even wegwerken.
Om flares te voorkomen heb ik hier een trucje geleerd. 2 opnamen (manueel)maken , waarvan 1 met je vinger voor de zon. Vinger wegpoetsen, en het is gepiept.
Alleen vergeet ik het ook dikwijls.Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4
Vriendelijke groeten, Johan
Comment
-
Opzicht vind ik de saturatie in de lucht wel gaan..Het gras vind ik dan wel wat te fluo groen....Maar buiten dat toch wel erg knap zo vol tegen de zon in..Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
MIJN WEBSITE
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door muesli Bekijk berichtWolken storen niet vind ik Mattias. Prachtige zonnestraaltjes. Wel storend zijn die windmolens. En misschien sensorvlekje links wegwerken?
grts,
Raf.
Nikon Z & Fuji www.facebook.com/mattiasfurnierephotography
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bommasien Bekijk berichtVoor mij mogen die windmolens ook verdwijnen ,mooie stervorming vd zon!‘I walk, I see, I stop, I photograph.’ ~ Leon Levinstein
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jvdk Bekijk berichtdie windmolens zijn inderdaad wat jammer, verder hele mooie warme foto.‘I walk, I see, I stop, I photograph.’ ~ Leon Levinstein
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk berichtMja voor mij mochten de kleuren toch net een stukje minder, dan vooral het geel-oranje van de zon
De kleuren in de lucht vind ik dan wel weer mooi
Uiteraard toch wel spijtig van de aanwezige lensflare, de windmolens storen mij dan weer niet
grts
Sieg
Ik heb niks aan de kleuren veranderd of extra saturatie in de zon gestopt, behalve wat magenta uit de lucht gehaald. Er stond wel een Coral Grad van Lee naast de Hard Grad op, misschien dat het oranje daardoor net iets teveel werd. Ik heb er bewust afgebleven om de reacties eens te bekijken. Ditzelfde geld dus ook voor de paarse tint, die ik persoonlijk wel mooi vind. Misschien door er wat Magenta uit te halen (wat ik er teveel aan vond), dat het niet zuiver lijkt...‘I walk, I see, I stop, I photograph.’ ~ Leon Levinstein
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Johan1956 Bekijk berichtInderdaad, redelijk gesatureerd, maar mag uiteraard.Mooi moment. Jammer van het paarsige.
Was het mijn foto, zou ik toch de molens, masten en sensorvlek even wegwerken.
Om flares te voorkomen heb ik hier een trucje geleerd. 2 opnamen (manueel)maken , waarvan 1 met je vinger voor de zon. Vinger wegpoetsen, en het is gepiept.
Alleen vergeet ik het ook dikwijls.‘I walk, I see, I stop, I photograph.’ ~ Leon Levinstein
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jos82 Bekijk berichtOpzicht vind ik de saturatie in de lucht wel gaan..Het gras vind ik dan wel wat te fluo groen....Maar buiten dat toch wel erg knap zo vol tegen de zon in..
Comment
-
Qua compo spreekt de eerste mij het meeste aan. Ik ben nu aan het muggenziften, maar ik heb de indruk (ik kan me vergissen) dat foto 2 en 3 een heel klein beetje naar links hellen.Last edited by philitalia; 26 september 2017, 11:02.Mvg Philip
Comment
Comment