Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
VZW-leden: Je vindt hier de uitnodiging voor de (online) Algemene Vergadering op 28 december 2024.
Ferm aan de schuivertjes getrokken, dat mag natuurlijk maar voor mij is het teveel, komt niet meer natuurlijk over
Qua compo vind ik de opname dan wel weer goed
Ferm aan de schuivertjes getrokken, dat mag natuurlijk maar voor mij is het teveel, komt niet meer natuurlijk over
Qua compo vind ik de opname dan wel weer goed
grts
Sieg
Hier ook de zelfde mening. (zowel compliment als opmerking)
Het opdrijven van de saturatie heeft waarschijnlijk ook te maken met het oranje waas die lijkt op een soort flare (of overstraling) onder de zon.
Door die dikke aandachttrekker valt ook het schitterende warme licht op het groen in het niet.
Ik hoop dat je wat kan repareren, want de foto is het zeker waard.
En ik moet me ook aansluiten bij vorige opmerkingen. Ik schrijf dit omdat dit forum er uit bestaat te reageren en te communiceren want het kan hier heel stil zijn - een spijtige vaststelling waarvan ik niet de enige ben !
Ik vind de kleuren gewoonweg fantastisch en ook het moment waarop de foto is genomen is enig.
Precies of de zon door de wolken de zee wordt ingeduwd.
Het enige wat ik zou doen is er een 16:9 van maken met minder lucht.
Minder druk en een weidser zicht, het blijft dezelfde foto maar alles lijkt breder, precies of je meer ziet.
Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.
Kan die kleuren ook smaken, prachtige foto.
Wat zijn in godsnaam natuurlijke kleuren hé. 'k Heb al menige keer zoals iedereen vermoed ik -met mijn eigen ogen, niet de camera- een haast bloedrode avondlucht mogen aanschouwen. Deze is niet anders en voor mij dus ook niet ongewoon of "onnatuurlijk".
Het is de keuze/impressie vd fotograaf en wat hij of zij wil overbrengen. Missie geslaagd imo.
de foto vind ik super ,miss de saturatie iets naar beneden zou mogen , maar de voorgrond vind iets te licht (of de lucht te donker, wolkjes bedoel ik )
de foto vind ik super ,miss de saturatie iets naar beneden zou mogen , maar de voorgrond vind iets te licht (of de lucht te donker, wolkjes bedoel ik )
awel ja, ik volg je. de kleuren an sich vind ik helemaal niet erg, maar het groene gras is me net iets te licht.
Comment