Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Totale zonsverduistering

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Totale zonsverduistering

Ik heb de laatste drie weken al talloze foto’s van de eclips bekeken.
    Dit behoort ongetwijfeld tot de fractie eclipsfoto’s die echt klasse en top zijn. Het is dan ook geen ‘shot’, maar eerder een project waar lang en goed aan gewerkt is.

Ook bedankt voor de uitvoerige en interessante uitleg.
    Ik had hier en daar al over deze techniek gelezen en ik kan mij voorstellen hoeveel toewijding er nodig is in de voorbereiding en nabewerking om tot dit resultaat te komen.

De vezeligheid en uitgestrektheid van de corona is erg mooi en komt echt goed in de buurt van hetgeen tijdens de totaliteit te zien was.

En ik meen ook heel vaag zelfs structuren op de maanschijf waar te nemen - wellicht weerkaatst licht van de aarde op de donkere maanzijde dat door de camera werd geregistreerd.
    In dat geval bevat dit resultaat dus zelfs nog een surplus, want dat was niet met het blote oog te zien.

Mvg.,
    Smets84.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Smets84 Bekijk bericht
      Ik heb de laatste drie weken al talloze foto’s van de eclips bekeken.
      Dit behoort ongetwijfeld tot de fractie eclipsfoto’s die echt klasse en top zijn. Het is dan ook geen ‘shot’, maar eerder een project waar lang en goed aan gewerkt is.

Ook bedankt voor de uitvoerige en interessante uitleg.
      Ik had hier en daar al over deze techniek gelezen en ik kan mij voorstellen hoeveel toewijding er nodig is in de voorbereiding en nabewerking om tot dit resultaat te komen.

De vezeligheid en uitgestrektheid van de corona is erg mooi en komt echt goed in de buurt van hetgeen tijdens de totaliteit te zien was.

En ik meen ook heel vaag zelfs structuren op de maanschijf waar te nemen - wellicht weerkaatst licht van de aarde op de donkere maanzijde dat door de camera werd geregistreerd.
      In dat geval bevat dit resultaat dus zelfs nog een surplus, want dat was niet met het blote oog te zien.

Mvg.,
      Smets84.
      Ja, er zit een heel project achter die foto, er kwam heel veel bij kijken. Een paar dingen heb ik hier al aangehaald, maar het is eigenlijk een zeer uitgebreid verhaal. Het zou misschien de moeite zijn om dat eens in detail op te schrijven.

Je hebt het heel goed gezien: er zijn inderdaad duidelijk sporen van de structuren op de donkere kant van de maan aanwezig. Ik had die kunnen versterken of overhalen van foto's met nóg langere belichtingstijden die niet in de stack zaten. Sommige doen dat, ik heb het maar gelaten omdat dat in mijn ogen niets had toegevoegd aan de esthetische waarde van de foto, in tegendeel. Het is niet altijd zinvol om het onderste uit de kan te halen.

Comment

Prachtig resultaat in deze bijzonder speciale tak van de fotografie! Proficiat!
        Raf.

Comment

Proficiat met je HOF !
          Mvg Philip

Comment

pure bewondering heb ik !!! proficiat met deze foto en daarnaast je HOF nominatie

Comment

Proficiat! Niet meer dan normaal dat je in de HOF staat.
              https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

Comment

Had deze nog niet gezien, heel speciaal. Proficiat met de HoF.
                Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Comment

Super...proficiat

Grtz

Nathan
                  www.lensculture.com/nathan-verstraete

Comment

Hartelijk gefeliciteerd!
                    Vriendelijke groet, laGrange
                    http://lagrange.1x.com
                    "You don't take a photograph, you make it" Ansel Adams

Comment

Dikke proficiat met deze pracht foto in de HOF..
                      Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                      MIJN WEBSITE

Comment

Ik schrok vorige week al dat deze niet gekozen was voor de HOF toen, gelukkig nu dan toch want het is toch een originele opname
                        Proficiat met deze opname in de HOF

grts
                        Sieg
                        Last edited by Sieg; 18 september 2017, 18:06. Reden: typo
                        Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Dit is fantastisch. Ik zou dit zonder schroom, met verhaal en al opsturen naar een goed astronomie- of fotografietijdschrift. Wordt wss wel gepubliceerd.
                          En heel hartelijk bedankt voor de uitleg.
                          Wanneer is de volgende totale zonsverduistering en waar?
                          Groetjes,
                          Xavier
                          Canon R6 + 60D en enkele stukken glas (Ook een GSM...)
                          Sinds mijn pensioen, medewerker en sinds kort, bestuurslid.
                          Laat de commentaren maar komen.

Comment

Prachtig
                            Proficiat dan ook met je welverdiende hof !
                            bedankt om te kijken of te reageren, frans !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xaviermortsel Bekijk bericht
                              Wanneer is de volgende totale zonsverduistering en waar?
                              Groetjes,Xavier
                              Uitstekende vraag
                              Op 2 juli 2019 in Chili en Argentinië. Voor de volgende totale zonsverduistering in Europa moeten we wachten tot 12 augustus 2026, dan is er een in Spanje.

Een grafische overzicht over de volgende totale zonsverduisteringen is hier te vinden (het gaat over de blauwe zones):
                              2001-2020
                              2021-2040

Voor de meer gedetailleerde voorbereiding: ik had hier in het forum enkele maanden geleden een artikeltje geschreven over de zonsverduistering in de VS. Vele van de daarin genoemde bronnen kunnen ook gebruikt worden voor de voorbereiding op andere toekomstige totale zonsverduisteringen.

Comment

Aan iedereen nog eens hartelijk dank voor de vriendelijke en leuke reacties!

Comment

Working...
                                X