Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ubine, kapelletje in dalpen.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Ubine, kapelletje in dalpen.

    lencorrectie ?
    Die pas ik altijd automatisch toe bij het inladen van mijn RAW's in LR. En al mijn foto's passeren heden ten dage eerst via LR, en daarna via PS. Je zal er geen van mij vinden zonder kleur en lenscorrectie.

    Ik denk dat je op het verkeerde been gezet bent door een andere correctie die in LR gebeurd is (zie verder).



    Misschien wel interessant : lijstje van wat er op deze RAW foto is gebeurd.


    Bij inladen in LR uiteraard eerst de klassieke kleur- en lensprofiel correctie die bij mij dus altijd aan staat,
    Een kleine crop van een paar procenten (in tegenstelling tot de suggesties dus... oogt voor mij persoonlijk net iets beter),
    daarna heb ik ook een Upright correctie toegepast in LR op het niveau "automatisch" (want "volledig" zat op het verkeerde spoor wegens de vorm van de vier stenen ondersteuningen aan de zijkant). Waarschijnlijk zette die je op het verkeerde been. De schouw staat trouwens niet 100% vertikaal, maar dat stoort mij persoonlijk dus niet,
    cameracalibratie is gewoon de standaard 2012 van LR.

    Daarna naar PS gegaan (adobeRGB kleurruimte), daar een onscherp masker van 100-1-0 toegepast, en dan export gedaan naar kleurruimte sRGB, met inclusief het kleurprofiel.


    Het is wel zo dat ik me niet mooi recht voor het kerkje geplaatst heb, maar iets lager, zodat er een spel ontstond tussen de enorme rotswand, de wolk en de kerk (ook in rotsstenen opgetrokken).
    mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

    Comment


    • #17
      Re: Ubine, kapelletje in dalpen.

      Knappe sfeer .Door het krappe kader gaat alle aandacht naar het kerkje en dat werkt hier wel dus geslaagd (dat ambetant doen begrijp ik niet zo goed) maar een ruimer kadertje had evengoed kunnen werken denk ik.
      Meer van mijn fotootjes te zien op Flickr http://www.flickr.com/photos/64612467@N04/
      Groeten
      Kurt

      Comment


      • #18
        Re: Ubine, kapelletje in dalpen.

        Oorspronkelijk geplaatst door Iegienie Bekijk bericht
        lencorrectie ?
        Die pas ik altijd automatisch toe bij het inladen van mijn RAW's in LR. En al mijn foto's passeren heden ten dage eerst via LR, en daarna via PS. Je zal er geen van mij vinden zonder kleur en lenscorrectie.

        Ik denk dat je op het verkeerde been gezet bent door een andere correctie die in LR gebeurd is (zie verder).



        Misschien wel interessant : lijstje van wat er op deze RAW foto is gebeurd.


        Bij inladen in LR uiteraard eerst de klassieke kleur- en lensprofiel correctie die bij mij dus altijd aan staat,
        Een kleine crop van een paar procenten (in tegenstelling tot de suggesties dus... oogt voor mij persoonlijk net iets beter),
        daarna heb ik ook een Upright correctie toegepast in LR op het niveau "automatisch" (want "volledig" zat op het verkeerde spoor wegens de vorm van de vier stenen ondersteuningen aan de zijkant). Waarschijnlijk zette die je op het verkeerde been. De schouw staat trouwens niet 100% vertikaal, maar dat stoort mij persoonlijk dus niet,
        cameracalibratie is gewoon de standaard 2012 van LR.

        Daarna naar PS gegaan (adobeRGB kleurruimte), daar een onscherp masker van 100-1-0 toegepast, en dan export gedaan naar kleurruimte sRGB, met inclusief het kleurprofiel.


        Het is wel zo dat ik me niet mooi recht voor het kerkje geplaatst heb, maar iets lager, zodat er een spel ontstond tussen de enorme rotswand, de wolk en de kerk (ook in rotsstenen opgetrokken).
        kwam door de scheef staande toren in je foto dat ik dat gevoel had maar kan ook door het camera standpunt komen hé
        Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
        Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

        Comment


        • #19
          Re: Ubine, kapelletje in dalpen.

          Oorspronkelijk geplaatst door Iegienie Bekijk bericht
          Dag Sieg,

          nope geen tele,
          50mm op fullframe, f9.0, 1/200s, iso 400.

          Dit zijn de coordinaten op googlemaps van Ubine : https://www.google.fr/maps/place/Ubi...6.741869?hl=nl
          Bedankt Pieter, ik had namelijk de locatie al opgezocht en vond de rotswand er redelijk ver vanaf staan en dat is niet te zien op je opname
          Zodoende dacht ik dat deze gemaakt was met langere brandpuntafstand

          grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment

          Working...
          X