Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Het eerste wat me opviel is dat de horizon een gekabbelde lijn is - mogelijk is er land aan de overzijde - anders lijkt me dat vreemd (?)
Maar als ik verder kijk ervaar ik ook een gebrek aan scherpte/detail.
In het water donkerblauwe water bvb - het lijkt afwisselend scherp en onscherp (vlekken)
Ook de kabels aan de mast - amper zichtbaar.
Er zal wel een verklaring zijn zeker
Kleuren zijn goed
Mijn persoonlijke en eerlijke visie hé
Groeten,
Peter
Het eerste wat me opviel is dat de horizon een gekabbelde lijn is - mogelijk is er land aan de overzijde - anders lijkt me dat vreemd (?)
In het water donkerblauwe water bvb - het lijkt afwisselend scherp en onscherp (vlekken)
Kleuren zijn goed
Groeten,
Peter
Foto is met uitzondering van het wat ophelderen van het schip zelf zoals hij uit het toestel komt.
Er is geen land aan de overzijde, maar het was wel heel ruwe zee. Dichtbij valt dat niet op omdat de golven breken op het rif dat zich onder water bevindt (zie scheiding donker en bleek blauw en het witte schuim).
Nog genomen met mijn 60 D + 50-250 op het uiterste (dus 250 mm).
Is dat de verklaring voor de vlekken/mindere scherpte... ik zou het niet weten.
Kleuren zijn goed
Groeten,
Peter
Hetgeen je ziet Peter en Ivan is warmtetrilling, dit wordt vooral duidelijk als je opnames maakt met een telelens ;-)
Interessant - thx voor de info Sieg - toch een verassend antwoord
Boven een warm en donker oppervlakte (asfalt bvb) - ziet men die trillingen als het heet is - als het dat is wat je bedoelt.
Maar dit is de zee - waarvan het oppervlak normaal toch een pak koeler is - had die trillingen daar niet verwacht eigenlijk
Tenzij ... Ivan ... is er misschien nog een strook asfalt tussen ons en de zee (?) die niet zichtbaar is op de foto ...
Bizondere foto toch
Peter
Interessant - thx voor de info Sieg - toch een verassend antwoord
Boven een warm en donker oppervlakte (asfalt bvb) - ziet men die trillingen als het heet is - als het dat is wat je bedoelt.
Maar dit is de zee - waarvan het oppervlak normaal toch een pak koeler is - had die trillingen daar niet verwacht eigenlijk
Tenzij ... Ivan ... is er misschien nog een strook asfalt tussen ons en de zee (?) die niet zichtbaar is op de foto ...
Bizondere foto toch
Peter
De ene noemt het warmtetrilling en de andere noemt het luchttrilling Peter
Dit is een laag boven het oppervlak van de aarde met een andere temperatuur en daar breekt dan ook het licht op een andere manier, eigenlijk buigt het licht af tussen koudere en warmere lucht.
In mijn genre van fotografie gebruik ik bijna altijd een telelens (840mm) en dan zie je dat al heel snel.
Zeker iets waar ik probeer rekening mee te houden als ik er een dag op uittrek.
Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/
Comment