Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Indrukwekkend landschap laat je hier zien
Persoonlijk zou ik ook proberen om de achtergrond warmer af te werken
Tevens zie ik halo's rond de grote spar en ook nog links in de opname
Ik heb die randen ook opgemerkt, maar ik heb nochtans geen extreme bewerkingen gedaan waaruit halo zou kunnen voortkomen.
Kan dit een setting zijn op het fototoestel ? HDR ? Het was een geleende K1. Prachttoestel, maar ik ben 'm niet gewend.
Ook op de onbewerkte foto is dit te zien. Ik ging ervan uit dat het een waas van ozon was. Het was geen al te heldere dag en wij zaten op meer dan 2000m hoogte.
Ook op mijn andere foto's hangt er een witte waas over de vallei, maar nooit op de voorgrond.
Ik heb geprobeerd die randen weg te werken,maar ik ben echt een knoeier op dat vlak en het resultaat was erger dan het origineel.
Comment