Zondag, wandeldag. Deze keer boven op Le Salève, een berg die boven Genève uit torent, maar wel in Frankrijk ligt.
Na de fikse wandeling een plaatsje gezocht met megalomaan ferm uitzicht (waar later nog wel eens een echt beeld van komt) en daar gepiknikt. Het was er wel wat druk met mensen die stopten om het landschap te bewonderen, en drie minuten later terug weg gingen. Heb er wel van geprofiteerd om deze foto te nemen : cowfie (zie subforum "mensen" op BD). Maar daar gaat het hier niet over.
Daarna dekentje genomen en in de campeerstoel rustig de zon laten wegzakken 180graden achter ons. Als extra toetje kwam de maan op ongeveer zelfde moment als de zonsondergang boven de horizon piepen. Op de app in mijn telefoon bleek dat net in richting van de Mont Blanc te zullen zijn, en ik wilde de combi van de twee pakken. Het was spannend, wie van de twee ziet de maan het eerst ? Mijn vrouw won de wedstrijd. De maan had nog net iets dichter bij de berg mogen opkomen, maar daar is niet veel aan te doen he.
De dag erna, bij de maansverduistering, kwam ze wel pal boven de Mont Blanc op, maar gezien de weersomstandigheden was het toen niet echt de moeite om er naar toe te trekken. Maar de foto die het thuis opleverde was ook niet mis (dat is die andere foto van deze week).
Het was wel een magisch momentje...
Update, na het printen (zie verder in de thread) :
Origineel :
Comment