Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Maansopkomst [nu met iets pittiger versie]

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Maansopkomst.

In voorbereiding van het fotosalon van Camera Libra Lubbeek heb ik deze foto wat bijgewerkt om af te printen. Een print moet soms wat pittiger gemaakt worden dan op het scherm, vind ik.

Misschien is het wel de moeite om het restultaat hier ook te tonen dacht ik, en daarom een update geplaatst.
    mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

Comment

Heel knap en mooi van kleur
      Peter
      mijn website : klik

Comment

Sensationeel, hele mooie update.
        https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

Comment

ik blijf bij het origineel ,nu lijkt het bijna door de zon verlicht
          dus ik zal deze op het salon tezien krijgen

Comment

Ik vind ze allebei mooi. Zalige foto, één en al sfeer
            https://www.behance.net/Lynx1966

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bopatje Bekijk bericht
              ik blijf bij het origineel ,nu lijkt het bijna door de zon verlicht
              dus ik zal deze op het salon tezien krijgen
              Wel, eum, het is dan ook het allerlaatste licht van de zon dat weerkaatst wordt op het maagdelijk witte van de Monte Bianco sed un poco Purpereo (mijn italiano is not zo goedo).
              Niet het allerlaatste directe licht, maar nog iets later, het licht dat we zo graag gebruiken net voor de zon opkomt in het blauwe uurtje. Als ik me goed herinner is deze foto van een kwartier na zonsondergang. Foto van één of twee minuten later, en alle kleur was weg. Het ging toen enorm spectaculair snel.

Ik heb dat exacte licht trouwens ooit meegemaakt bij de beklimming van de Pointe Dufour op de Monte Rosa (what's in a name), een dagje dat in feite 32 uur geduurd heeft, maar een moment dat ik van mijn leven niet meer zal vergeten.

De maan staat volgens mij absoluut niet hoog genoeg, en niet in de goede richting om die flank te kunnen belichten. Volgens mij ligt de berg nog volledig in de schaduwkant. Neen ?

Sommigen zullen nu misschien beweren dat ik overdrijf, maar zoals onlangs nog ergens gezegd, fotografie is liegen.

In eerste instantie had ik dus minder gelogen, maar om een goede print te kunnen maken moet je soms iets harder liegen dan voor een scherm (geen backlight), en ik dacht dus dat het de moeite was om die versie ook eens te tonen. Enjoy, gelijk welke van de twee versies je prefereert.
              mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Iegienie Bekijk bericht
                Wel, eum, het is dan ook het allerlaatste licht van de zon dat weerkaatst wordt op het maagdelijk witte van de Monte Bianco sed un poco Purpereo (mijn italiano is not zo goedo).
                Niet het allerlaatste directe licht, maar nog iets later, het licht dat we zo graag gebruiken net voor de zon opkomt in het blauwe uurtje. Als ik me goed herinner is deze foto van een kwartier na zonsondergang. Foto van één of twee minuten later, en alle kleur was weg. Het ging toen enorm spectaculair snel.

Ik heb dat exacte licht trouwens ooit meegemaakt bij de beklimming van de Pointe Dufour op de Monte Rosa (what's in a name), een dagje dat in feite 32 uur geduurd heeft, maar een moment dat ik van mijn leven niet meer zal vergeten.

De maan staat volgens mij absoluut niet hoog genoeg, en niet in de goede richting om die flank te kunnen belichten. Volgens mij ligt de berg nog volledig in de schaduwkant. Neen ?

Sommigen zullen nu misschien beweren dat ik overdrijf, maar zoals onlangs nog ergens gezegd, fotografie is liegen.

In eerste instantie had ik dus minder gelogen, maar om een goede print te kunnen maken moet je soms iets harder liegen dan voor een scherm (geen backlight), en ik dacht dus dat het de moeite was om die versie ook eens te tonen. Enjoy, gelijk welke van de twee versies je prefereert.
                dat ik daar niet ben opgekomen dat dit de schaduwkant was "shame on me " ,dan kan het niet anders dan de zon zijn en dan verklaar ik de up iets meer realistisch en idd beter voor een print

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bopatje Bekijk bericht
                  dat ik daar niet ben opgekomen dat dit de schaduwkant was "shame on me " ,dan kan het niet anders dan de zon zijn en dan verklaar ik de up iets meer realistisch en idd beter voor een print
                  deze up is gemaakt deze namiddag in daglicht op mijn bureautje, op dat moment vond ik hem perfect. Nu is het donker, en zie ik de up in donkere omstandigheden, eigenlijk wel een groot verschil.

Maar de print is ok, en ge zijdt dus uitgenodigd op het fotosalon van Camera Libra Lubbeek op 11 en 12 november en om de foto int echt te komen bekijken. aja !

Comment

Re: Maansopkomst [nu met iets pittiger versie]

Die up is toch een groot verschil =

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                    Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Dat magische moment noemen ze "alpenglühen", spijtig dat het niet meer aanwezig is (zon misschien al te laag).

Comment

Mooie opname Pieter en voor mij mag de up ook zeker gebruikt worden voor het net, de kleuren komen daar beter uit

grts
                        Sieg
                        Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Prachtig deze hoor, persoonlijk vind ik deze nog stukken beter dan je vorige...Deze heeft een stuk meer rust in zich, en vooral erg mooi hoe die bergtop oplicht..
                          Update zeker de betere hier.
                          Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                          MIJN WEBSITE

Comment

Kan weer niet kiezen tussen de twee, ze zijn allebei top ! Echt schoon Pieter
                            Meer van mijn fotootjes te zien op Flickr http://www.flickr.com/photos/64612467@N04/
                            Groeten
                            Kurt

Comment

Dank je wel allemaal.

Alpengluhen al voorbij : ja inderdaad. Maar die foto heb ik ook, en deze versies vind ik dus veel beter, daarom dat ik die hier gepost heb.

Ook nog even melden dat ik wat forummoe aan het worden ben (een goede verstaander zal wel weten waarom), en daar mijn fototoestel in herstelling moet zal ik een tijdje afwezig zijn op het forum.

Comment

De up voor de HoF van ons salon ... aub
                                bedankt om te kijken of te reageren, frans !

Comment

Working...
                                X