Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Volgens mij zit er net teveel lens vertekening in, en dan vooral die bomen.
Langs links hellen ze naar links en rechts hellen ze naar rechts, dat kan niet tenzij de wind daar telkens een wijde bocht maakt.
Serieus nu, ik vind dat jammer want dit is in Ps simpel te verhelpen.
Ook heb je te veel geshopt want er zit geen contrast meer in de foto en aan de horizon is een duidelijke halo te zien.
(Mss. een tip: tegenlicht opnames, altijd het licht zo meten dat de zon uit uw zoeker is.)
Als je de RAW nog hebt zijn die fouten simpel te verdoezelen.
Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.
Ik vind het in de eerste plaats een prachtig compo en moment. Grappig detail zijn die witte bloemen, die er her en der er boven uitspringen.
Er is zeker sprake van vertekening, maar als de schuinstand van de boom zo erg is, zou de horizon toch veel boller staan ?
De eventuele vertekening van de bomen stoort mij niet, de bewerking (gloed boven de horizon) kan natuurlijk mooi bijgewerkt worden.
Maar wat ik wel een beetje spijtig vind is dat er geen mooi strijklicht over de lavendel valt. Ik heb daar ook dikwijls gestaan en het mooie oplichten van de lavendel bij strijklicht is iets dat me altijd is bijgebleven. Moest dit er ingezeten hebben zou het bij deze compo voor mij een topper geweest zijn.
Groeten,
Geert
Wanneer ben je naar daar geweest? Ik ging eventueel volgende week naar daar maar heb het geannuleerd zal voor volgend jaar zijn want die velden zijn nu allemaal gesnoeid (denk ik toch).
Wanneer ben je naar daar geweest? Ik ging eventueel volgende week naar daar maar heb het geannuleerd zal voor volgend jaar zijn want die velden zijn nu allemaal gesnoeid (denk ik toch).
Dit was een van de laatste velden dat nog niet gesnoeid was in Valensol.
In de hoogvlaktes van Sault waren er nog wel. Beste periode is begin juli denk 'k. Dan zijn de bloemetjes nog echt paars.
De lucht van de eerste in combinatie met het veld van de tweede zou misschien het beste resultaat kunnen opleveren ... en zo kunnen we nog wat doorgaan !
Wel een plekje die ik ook nog wel eens keer wil fotograferen....Mooi moment te pakken, zo met die mooie lucht boven de lavendelvelden, ook mooie compo met die boompjes..
Voor een tegenlichtopname vind ik persoonlijk dat er te weinig contrast in de voorgrond zit, oogt nu wat vlak, even simpel over de voorgrond een curvenlaag plaatsen met een S-curve en het word naar mijn menig een stuk beter, ook de kleurtjes op de lavendel worden dan wat intenser.
Omdat ik het zeker de moeite waard vind heb ik het zelf even geprobeerd met DIT als resultaat, als je het niks vind moet je hem maar zeggen hoor.
Comment