Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Inderdaad nogal eigenaardig want het is zeker geen saaie opname.
Mooi kleurenpalet in de lucht, maar persoonlijk vind ik de voorgrond nogal somber overkomen. Het grootste nadeel vind ik echter het westerstaketsel dat als een sombere constructie tegen de rand gedrukt zit.
Ook zit het evenwicht nogal sterk naar rechts, op de (grote) linkerhelft valt nogal weinig te beleven, enkel bij zeer goed kijken zie je daar nog een golfbreker.
Ik vind het al bij al wel een zeer verdienstelijke poging, maar het zijn de details die nog niet af zijn.
Hartelijke groeten,
Geert
Ik twijfelde nog om onderstaande opname te posten, hier is een groter deel van het staketsel zichtbaar, maar staat de ovale vorm in de lucht er niet volledig op.
Ik twijfelde nog om onderstaande opname te posten, hier is een groter deel van het staketsel zichtbaar, maar staat de ovale vorm in de lucht er niet volledig op.
Bedankt voor het kijken!
Had je niet beter een nieuw draadje geopend want deze foto is toch een totaal andere, en trouwens veel beter volgens mij.
Schitterende kleuren.
Voor mij werkt de compo van de eerst wel, want ik vind oneven onderwerpen altijd "lekker" kijken. Ik ervaar de breker links dan ook niet als onbelangrijk.
Voor een dergelijke camera wel een erg onzuiver beeld. Veel ruis. Net of ik naar een te kleine crop kijk, die flink opgetrokken is. Want ISO 400 kan het probleem niet zijn.
Bedankt voor jullie feedback, de meningen zijn verdeeld :-)
De foto is enkel boven en onder wat bijgesneden, dus geen zware crop. De foto wordt heel onzuiver bij het verkleinen, het origineel ziet er veel beter uit. Dus als jullie hier nog tips voor hebben ;-)
Bedankt voor jullie feedback, de meningen zijn verdeeld :-)
De foto is enkel boven en onder wat bijgesneden, dus geen zware crop. De foto wordt heel onzuiver bij het verkleinen, het origineel ziet er veel beter uit. Dus als jullie hier nog tips voor hebben ;-)
In ieder geval eerst verkleinen en dan pas verscherpen.
Vind beide foto's mooi, kleine voorkeur wel voor de 2e...Inderdaad wat jammer dat de kwaliteit niet helemaal top is, deze foto's verdienen dit zeker..
Je eerste staat horizon trouwens wel wat scheef.
Jawel hoor, er zit zeker nog meer in. De schaduwpartijen bezitten genoeg details om nog op te helderen. Mits wat spelen met saturatie, contrast, verzadiging en de voorgrond apart te bewerken zal je merken dat deze zeker nog een niveau hoger te tillen is.
Groeten,
Geert
Schitterende kleuren.
Voor mij werkt de compo van de eerst wel, want ik vind oneven onderwerpen altijd "lekker" kijken. Ik ervaar de breker links dan ook niet als onbelangrijk.
Voor een dergelijke camera wel een erg onzuiver beeld. Veel ruis. Net of ik naar een te kleine crop kijk, die flink opgetrokken is. Want ISO 400 kan het probleem niet zijn.
Comment