Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Knap,
Bliksem staat er scherm op,
En het licht boven de wolken waar de bliksem uit komt, maakt het af.
Heb je een trigger gebruikt?
--
T.T.
Ik werk enkel met een trigger als er te veel daglicht aanwezig is om de sluitertijd te rekken boven 1/2 seconden. In de nacht gebruik ik dus nooit een trigger. Werken met lange sluitertijden is hier een must. Dit omdat een trigger de vertakkingen van de bliksem niet oppakt (te snel). Daarbij zorgen de lange sluitertijden ervoor dat het landschap ook voldoende aangelicht is.
Wat betreft mijn watermerk, het bekende verhaal. Deze moet helaas zo dusdanig groot aanwezig zijn omdat mijn werk al vaker gedeeld is waarbij er pogingen zijn ondernomen om het watermerk te verwijderen, of de complete foto is gecropt om van het watermerk af te komen. Is nu nog steeds mogelijk, maar je maakt het ''ze'zo al een stuk lastiger. En dat werpt tot nu toe zijn vruchten af.
Wat betreft mijn watermerk, het bekende verhaal. Deze moet helaas zo dusdanig groot aanwezig zijn omdat mijn werk al vaker gedeeld is waarbij er pogingen zijn ondernomen om het watermerk te verwijderen, of de complete foto is gecropt om van het watermerk af te komen. Is nu nog steeds mogelijk, maar je maakt het ''ze'zo al een stuk lastiger. En dat werpt tot nu toe zijn vruchten af.
suggestie : abonneer je bij een bedrijf dat er werk van maakt om die gasten een proces aan te doen. twee keer winst : je foto wordt niet ontsiert, en je kan er een centje aan verdienen.
Comment