Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Waanzinnig mooi moment en landschap
De kleuren (vooral in de lucht) komen mij eerlijk gezegd een beetje onnatuurlijk over.
Jammer van de halo boven de heuvel.
Waanzinnig mooi moment en landschap
De kleuren (vooral in de lucht) komen mij eerlijk gezegd een beetje onnatuurlijk over.
Jammer van de halo boven de heuvel.
En toch Johan, dit waren de echte kleuren... Vanwaar de halo komt weet ik niet... ik zie die niet op mijn originele foto... heel bizar. Ik heb geprobeerd in de update het wat te corrigeren op het origineel door de helderheid weg te halen boven de bomen. Het is een blend van 3 foto's. Misschien ligt het daar aan.
Wat een moment zeg...Prachtig die stralen vanachter de wolken...Opbouw ook mooi met dat gelaagde landschap..Knap..
Halo in de update is nog lichtjes zichtbaar, maar veel beter dan origineel...Met blenden kun je inderdaad makkelijk halo's creeeren.
mooi spektakel in de lucht, up is beter.
is dit de originele lucht? het licht en de WB komen niet overeen met de voorgrond?
Ja Kristof, dit is de originele lucht. Er zit zelfs geen graduele filter op. Is een blend van +1, 0 en -1 stop belichting. Het camera kleurenprofiel was landscape en heb ik met de update verandert naar neutraal. Wel verzadiging van groen, oranje en rood wat opgetrokken. Verder niks. Ik weet het klinkt raar, maar het is wat het is. Ik kan er ook niks aan doen
Het had dagen aan een stuk heftig gewaaid, dus vermoedelijk veel stofdeeltjes in de lucht die deze kleuren gaven, een andere verklaring heb ik niet. Deze foto komt uit LR, geen photoshop
thx voor de info!
dan misschien opteren om de voorgrond wat warmer te maken?
heb voorbeeld gemaakt, met lucht ietsje minder contrast, en voorgrond warmer en de achterste bomenrijd verdonkerd om de overgang wat natuurlijker te maken.
Wat is juist, wat is verdacht, we kunnen het niet laten en alleen de maker heeft het juiste antwoord ! De foto : Is ruim mooi beeldvullend in een kleurige sfeer waar het nevelige aan de horizon knap zijn werk doet. De belichtingstechniekers van hierboven leveren prachtig werk en dan kan het niet anders dan een schoon decor af te leveren
Comment