Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Een poging om de melkweg vast te leggen op vakantie in de Aude. Niet mijn specialiteit, maar wou het eens proberen. Getrokken met een fisheye, dus toch wat last van distorsie die ik niet helemaal wegkreeg in LR.
Heel fraai. De grote doet het hem helemaal. Het is een heel interessante foto geworden. De voorgrond is ook prima.
De mooiste sterrenhemels heb ik in Europa ook in de Aude aanschouwd in het Katharenland.
Prachtige streek de Aude, ben er dit jaar ook naartoe geweest. Ik ken niet teveel van dergelijke fotografie dus ga ik er niet teveel over zeggen maar de hemel zelf vind ik prachtig.
minder makkelijk dan dat het op het eerste zicht lijkt he.
heb het ook al een paar keer geprobeerd (en ben het binnenkort terug van plan als de lucht eens echt kan uitklaren). Meestal gebruik ik mijn 14mm Samyang lens, geeft net iets minder problemen met de vervorming van de sterretjes.
minder makkelijk dan dat het op het eerste zicht lijkt he.
heb het ook al een paar keer geprobeerd (en ben het binnenkort terug van plan als de lucht eens echt kan uitklaren). Meestal gebruik ik mijn 14mm Samyang lens, geeft net iets minder problemen met de vervorming van de sterretjes.
Absoluut, dan pas apprecieer je sommige kunstwerkjes die geposte worden. Ik heb de Samyang 12 mm Fisheye. Leuke lens en haarscherp, maar het is en blijft een fisheye. In PS bestaat er een tool om de correcties uit te voeren. In LR niet. Dus ofwel moet je de lens perfect positioneren of wat duw- en trekwerk uitvoeren. Al bij al een leuke uitdaging om dit eens te doen. Ben best wel blij met het resultaat. Maar beter kan altijd.
Mooie foto! Echt knap! Ik sta er van versteld dat je dat met die samyang 12mm hebt getrokken, ik heb die lens ook en vind hem niet zo scherp (op nikon D800), zal misschien aan mij liggen :-D
In ieder geval, ik vind het een hele mooie foto, uw onderwerp spreekt me enorm aan, ik wil dit ook,doen, vandaar dat ik de D800 heb gekocht.
Mooie foto! Echt knap! Ik sta er van versteld dat je dat met die samyang 12mm hebt getrokken, ik heb die lens ook en vind hem niet zo scherp (op nikon D800), zal misschien aan mij liggen :-D
In ieder geval, ik vind het een hele mooie foto, uw onderwerp spreekt me enorm aan, ik wil dit ook,doen, vandaar dat ik de D800 heb gekocht.
Grtz
T
ik duw misschien een open deur open, maar enige manier om sterretjes scherp te krijgen met mijn 14mm samyang is volgens mij in live view zo hard mogelijk inzomen en daar dan scherp op stellen. En dat is helemaal niet op het tekentje van oneindig.
niet simpel he de nabewerking van zo'n opname!
wel een zeer goeie poging
er bestaan goeie tutorials op youtube om de melkweg er mooi uit te laten komen.
zelf zou ik hem wat koeler afwerken, er zit ietwat teveel geel en groen in nu.
al enkele keren een poging gedaan maar nog nooit het geluk gehad de juiste omstandigheden mee te maken ,blijft nog in mijn wensenschuifke liggen ,een mooie uitvoering ,miss dat streepje er uit halen leid nogal af vind ik
Comment