Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

zeelandschap

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] zeelandschap


    .................
    Last edited by Guest8; 20 juli 2017, 14:52.

  • #2
    Re: zeelandschap

    Ieder zijn mening, uiteraard. Zelf vind ik de compositie niet zo goed, je laat wat mogelijkheden liggen.
    Als de lucht zo nietszeggend is dan laat je die gewoon weg uit je foto.
    Inlopende lijnen plak je niet tegen de kant maar helpen het oog op weg naar het onderwerp.
    In dit geval zou ik een paar passen naar links gegaan zijn, de camera iets lager gericht zodat de lucht wegvalt.
    Dan zou je de trap en houtwerk mooi tegen de duinen aan zetten en staat je onderwerp schuin in beeld met misschien een stukje strand er bij.
    Het linker stuk duin heeft hier in de foto weinig zeggingskracht.

    Landschappen, ik ben het ook nog maar aan het leren, het blijft boeiend om te doen :-)
    Amateur fotograaf,
    lid van EOS Wevelgem en Natuurpunt fotografiewerkgroep Zuid-west Vlaanderen.

    Comment


    • #3
      Re: zeelandschap

      ok volgende keer beter

      Comment


      • #4
        Re: zeelandschap

        een paar stappen naar links ware beter geweest ,dan had je die paaltjes er niet bij .
        de lucht stoort mij niet al vind ik het totaal wat te grijs ,ik zie in ieder geval verbetering tov je vorige foto's ,bvb de horizon mooi recht ,en je foto oogt tamelijk scherp ;
        lager stand zou ik nu niet bepaald nemen anders heb je de plankenvloer er niet bij en zit eerder aan de onderkant ,wat zeker het beeld niet beter zou maken .
        volgende nog iets beter

        Comment


        • #5
          Re: zeelandschap

          Oorspronkelijk geplaatst door bopatje Bekijk bericht
          lager stand zou ik nu niet bepaald nemen anders heb je de plankenvloer er niet bij en zit eerder aan de onderkant ,wat zeker het beeld niet beter zou maken .
          " de camera iets lager richten "
          dat is niet hetzelfde als een lager standpunt, dat wou ik nog even duidelijk aanstippen :-)
          Amateur fotograaf,
          lid van EOS Wevelgem en Natuurpunt fotografiewerkgroep Zuid-west Vlaanderen.

          Comment


          • #6
            Re: zeelandschap

            1) "Als de lucht zo nietszeggend is dan laat je die gewoon weg uit je foto."
            2) de lucht stoort mij niet al vind ik het totaal wat te grijs"
            Twee verschillende meningen is er nog iemand?

            Comment


            • #7
              Re: zeelandschap

              Compo is lang niet slecht hoor.
              Lucht stoort inderdaad helemaal niet en geeft ruimte boven de reling; duin links geeft meerwaarde doordat hij wat tegengewicht geeft voor de steiger.
              Paal rechts met leuning is best ok maar aangezien je ogen meestal van links naar rechts over de foto bewegen moet je eens denken aan de gemakkelijkste bewerking ooit: foto gewoon omdraaien (niet achterkant hé maar links wordt rechts); geeft vaak een totaal andere dynamiek aan je foto en hier helpt dat imo.

              Wat de foto vooral mankeert is contrast en wat meer opschuiven naar rechts (highlights); bijkomend zou je het perspectief wat kunnen corrigeren zodat de paaltjes wat rechter komen te staan.

              Comment

              Working...
              X