Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Zeilboot op meer van Genève. Het blauwige is door de vochtige/mistige condities op het meer. Ik persoonlijk vind het niet nodig om dat weg te halen, tenzij in de zwartwitversie.
Voor mij de blauwe
Bij de zw vraagt de weerspiegeling teveel aandacht.
Wel heel knap beeld
Misschien wat spaties ts beide foto's zetten Pieter? Kijk dan wat makkelijker.
De mist maakt de foto wat onscherp, je kunt ze zo laten of je kunt de Z/W verscherpen.
Van de blauwe zou ik afblijven.
Net als bij de lantaarnpaal is de reflectie op het water ook in deze heel mooi. Rustig meer hé.
Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.
Lekker bezig Pieter...Ook weer erg mooi deze, eigenlijk niet echt voorkeur hier voor kleur of zwart-wit..Beiden knap, vooral die mooie spiegeling is fraai..
De zwartwit is inderdaad minder verscherping op toegepast dan de blauwe, goed gezien LG. het zmoezige ging er te veel uit, en vind dat hier wel wat belangrijk. Maar misschien had ik eerder de keuze moeten maken om de verscherping lokaal wat weg te halen, best of both worlds... Maar ja.
De foto ging me hier inderdaad vooral over de spiegeling, daardoor heb ik die toch uitgekozen uit de vele versies die er zijn. Anders is het me een beetje te veel een foto van een boot, zelfs met de voor mij wat schilderachtig blauwe toets (geen PS, het was gewoon zo een moment).
Dank voor de commentaren, ik zal ze proberen in gedachten te houden bij de derde bootfoto die er aan komt. Al kan het zijn dat die nog even op zich zal laten wachten, binnenkort op reis. En met al die PS en dat twijfelen duurt een volledige bewerking wel iets langer dan gewoon in LR waar alles een pak bruter en ruwer aan toe gaat.
En, ook hier weer content met de vele voorkeuren voor verschillende foto's.
Comment